شناسهٔ خبر: 108704 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ایمن سازی مقطع رانشی محور روستایی ویرو‌ در رامیان گلستان

راهداری گلستان رئیس اداره نظارت بر ساخت راههای فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان از آغاز ایمن سازی مقطع رانشی محور روستایی ویرو (کیلومتر ۶) شهرستان رامیان با اعتبار۲/۶ میلیارد تومان در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، ابراهیم جاوید زاده گفت: عملیات ایمن سازی این مقطع بطول ۳۰۰ متر است که در قالب خاکبرداری، اجرای ۵۱ عدد میکروبایل (شمع با قطر ۷۶ میلی متر و عمق متوسط ۲۰ متر) و اجرای دال مسلح بتنی به ضخامت ۳۰ سانتی متر بر روی میکرو بایل ها و در نهایت تثبیت خاک با استفاده از ژنو گرید، ژئو تکستایل و احداث دیواره گابیونی در ابتدا و انتهای مقطع انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: کار مطالعات این محور بلافاصله با ابلاغ اعتبار اولیه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، آغاز و پس از مطالعات و بررسی گزینه های پیشنهادی مشاور طرح، گزینه مناسب انتخاب و عقد قرارداد جهت ایمن سازی انجام شد.

جاویدزاده اظهارداشت: به دلیل موقعیت نامناسب مقطع، امکان استقرار دستگاه‌ها و ماشین آلات وجود ندارد و عملیات به کندی پیش می رود و از تمام بهره برداران و روستاییان عزیز تقاضا می شود که با صبر و شکیبایی خود ما را در اجرای بهینه پروژه یاری رسانند.