شناسهٔ خبر: 108716 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تشریح برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل و نقل در خراسان جنوبی

مهندس اسداله جلال زاده.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی برنامه‌ای این اداره کل در روز ملی ایمنی حمل و نقل را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، اسداله جلال زاده ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی اظهار کرد: باتوجه به اهمیت موضوع ایمنی در حمل و نقل و تأثیر آن در توسعه اقتصادی، نامگذاری این روز به عنوان روز ایمنی حمل و نقل در راستای تأکید بیش از پیش بر رعایت نکات ایمنی در شقوق مختلف حمل و نقل و از جمله بخش حمل و نقل جاده‌ای بوده‌ است.

وی به تشریح اقدامات و فعالیت های فرهنگی انجام شده در این روز اشاره کرد و گفت: در خصوص برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل برنامه ریزی هایی صورت گرفته که از آن جمله می توان به آموزش مسائل ایمنی به دانش آموزان مدارس حاشیه راه ها و ایمنی موتورسواران در شهرستان نهبندان، برگزاری کمیسیون ایمنی راه‌های استان به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار را نام برد.

جلال زاده ادامه داد : در این روز به منظور آگاهی بیشترو اطلاع رسانی در خصوص ایمنی و پرهیز از عوامل خطرساز در رانندگی نصب بنر با محتوای پیام‌های ایمنی درنقاط مستعد تصادف، پایانه‌های بار و مسافر، ناوگان حمل و نقل سبک و سنگین، تابلوهای تبلیغاتی بین راهی و پل های عابر پیاده را داریم.

وی افزود: استقرار گشت‌های راهداری با عنوان روز بدون حادثه در سطح محورهای استان و هماهنگی با پلیس را برای استفاده حداکثری و استقرار ناوگان پلیس راه از دیگر برنامه‌های این روز است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین در این روز تخفیف ده درصدی مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین نیز در نظر گرفته شده است.