شناسهٔ خبر: 108728 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال ۱۴۰۰ صورت گرفت:

جابجایی حدود ۲ میلیون تن کالاهای اساسی از جنوب سيستان و بلوچستان

بندر چابهار رییس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و  نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان از جابجایی یک میلیون و ۹۸۱ هزار و ۱۵۶ تن کالای اساسی از بندر چابهار به سایر نقاط کشور در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، مهرالله داموغ با بیان اینکه چابهار بندری مهم و مسیری کم هزینه برای کشورهای آسیای میانه است که با برخورداری از تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری قابلیت تبدیل شدن به یک کریدور کلیدی ترانزیت و حمل و نقل بین المللی را داراست،اظهار داشت: این حجم کالای اساسی توسط ۷۹ هزار و ۹۹۰ دستگاه کامیون جابجا شده است.

وی با بیان اینکه عمده کالاهای اساسی حمل شده شامل گندم، برنج، ذرت، جو و شکر بوده است، گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا هیچ محدودیتی برای ناوگان باری و جابجایی کالا به ویژه کالا‌های اساسی در جنوب این استان اعمال نشده و نخواهد شد.
رییس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب‌ استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: خوشبختانه با توجه به هماهنگی‌های انجام‌شده روند حمل کالای اساسی از بندر چابهار مطلوب است و این روند بدون هیچ مشکلی تداوم خواهد داشت.