شناسهٔ خبر: 108729 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اعلام کرد:

لکه گیری و روکش آسفالت ۱۵۰ کیلومتر از محور های مواصلاتی استان اردبیل

کلیم اله وثوقی.jpg مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت:امسال ۱۵۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان لکه گیری و روکش آسفالت می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،کلیم اله وثوقی، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل بمناسبت روز ملی ایمنی حمل ونقل ،ضمن تبریک به فعالان عرصه حمل ونقل گفت: با هدف ارتقای ایمنی راهها امسال ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای انجام عملیات روکش آسفالت و لکه گیری محورها در نظر گرفته شده است.

عضو شورای اداری استان اردبیل با اشاره به فعالیت ۱۰ کارخانه آسفالت در سطح استان اردبیل ،از شروع عملیات روکش آسفالت در تمامی محورهای استان اردبیل خبرداد و تصریح کرد: با مساعد شدن شرایط جوی ۳ کارخانه استان جهت توزیع آسفالت آغاز به کار کرده وهم اکنون راهداران پرتلاش در پل تقاطع نمین که یکی از نقاط پرحادثه استان است مشغول بکار هستند.

دبیرکمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل با بیان اینکه قالب حمل ونقل عمومی کالا و مسافراستان ازمحوراردبیل سرچم می باشد، بهره برداری از روشنایی خروجی شهر بطرف پلیس راه بطول ده کیلومتردر سال گذشته یادآور شدو اظهار کرد: مشکل روشنایی گردنه کجل نیزکه یکی از نقاط پرحادثه و مه گیر بود با تلاش راهداران حل وفصل ومورد بهره برداری مردم قرار گرفت.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل بهره برداری از  ۱۱ کیلومترروشنایی تا آخر تیرماه را از برنامه های مهم راهداری عنوان کرد وگفت:۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده که در ادامه ۲۵ درصد مازاد قرارداد،۴کیلومتر ازمنطقه کولاک گیر مابین آراللو و کرگان عملیات روشنایی انجام خواهد شد.

وثوقی خاطر نشان کرد:۲۰۰ کیلومتر در استان روشنایی داریم که ۱۴ دستگاه تونل مجهز به سیستم روشنایی هستند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل انجام ۶۰ کیلومتر شانه سازی،اصلاح شیب شیروانی،افتادگی شانه ،تعمیر ،بازسازی ونصب علایم ایمنی ، انجام عملیات روکش آسفالت و خط کشی در شمال استان را از اقدامات مهم راهداری در حوزه نگهداری وایمن سازی جاده  اردبیل-مغان اعلام کرد و افزود:روشنایی تقاطع سامیان قابل مورد بهره برداری قرار گرفته همچنین ده کیلومتر ازروشنایی ابتدای مسیر خروجی اردبیل مغان نیز در دست اجراست.

وثوقی رعایت سرعت مطمئنه ازسوی رانندگان و همچنین اجرای بزرگراه ودوبانده شدن این مسیر را در کاهش تصادفات جاده ای بسیار مهم شمرد وتصریح کرد :با پیگیری های انجام شده ۱۳ دوربین ثبت تخلف در محور شمال استان فعال شده و باهمکاری و اعمال قانون پلیس راه استان خوشبختانه در تعطیلات نوروز اولین استان در بحث کاهش تلفات جاده ای و همچنین جزوه ۵ استان برتر در حداقل تلفات فوتی در کشور هستیم.

 وی با اشاره به اینکه عمده حمل ونقل استان ازطریق جاده و بصورت زمینی انجام می شوداز فعالیت ۱۷۰ سامانه هوشمند کنترل حمل ونقل ائم از دوربین های نظارت تصویری،تردد شمار،ثبت تخلف و توزین حین حرکت در استان خبرداد و بیان کرد: یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مسافر در سال گذشته از استان جابه جا شده است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: در مارس ۲۰۱۰ مجمع عمومی سازمان ملل متحد طی قطعنامه ای سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ را دهه کنش و اقدام برای ارتقاء ایمنی جاده ای با هدف تثبیت و سپس کاهش تلفات جاده ای اعلام کرد که در همین راستا روز هفتم اردیبهشت ماه به عنوان روز ایمنی حمل و نقل در تقویم کشور از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی نام گذاری شد.