شناسهٔ خبر: 108753 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

محور مشهد، بجنورد، گرگان یکی از ۶ محور اصلی کشور است

کریدور مشهد، بجنورد به سمت گلستان خراسان شمالی معاون ساخت و توسعه و عضو هیات مدیره شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور گفت : کریدور مشهد، بجنورد به سمت گلستان یکی از ۶ کریدور اصلی کشور است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)،  جلسه ای در خصوص راههای استان که توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور مدیریت می‌شود و همچنین مباحث مربوط به راه اهن استان باحضور حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی، کدخدازاده، معاون ساخت و توسعه شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور، پاکمهر، نماینده مردم شریف شهر بجنورد در مجلس شورای اسلامی، قاسمی، مدیرکل راه و شهرسازی استان و دیگر مدیران مرتبط برگزار و مباحث مذکور مورد بررسی قرار گرفت.

محمدرضا کدخدازاده، معاون ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در این جلسه گفت: برای تکمیل محور بجنورد به جنگل گلستان در حوزه استحفاظی استان یک هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که باید در سفر پیش روی هیات دولت به خراسان شمالی جزو مصوبات قرار گیرد .

وی افزود : از کل محور بجنورد به جنگل گلستان تنها ۴۳ کیلومتر باقی مانده است که بزودی و با توجه به سفر هیات دولت به استان در آینده نزدیک تعیین تکلیف خواهد شد.

حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهار داشت: شتاب بخشی به پروژه های عمرانی حوزه راه ها را الزامی است.

وی با بیان اینکه اعتبارات حوزه راه ها اندک است ، گفت : به رغم اعتبارات اندک ، با هم افزایی و همدلی مدیران متولی ، نباید امور حوزه توسعه راه های استان به کندی پیش برود .

بالاترین مقام دولت در استان یکی از راه های کاهش تصادفات جاده ای را تکمیل پروژه محور بجنورد به جنگل گلستان دانست و افزود : هر چند در سالهای اخیر پیگیری های مستمری در سطح ملی انجام شده اما شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بعنوان متولی کار ، باید این پروژه را به اتمام برساند.

حسین نژاد مهم ترین مولفه توسعه یک کشور را توجه به زیر ساخت های حوزه راه دانست و افزود : سهم اعتبارات ملی و استانی برای پروژه محور بجنورد به جنگل گلستان باید افزایش یابد که البته در سفر پیش روی هیات دولت به این استان این موضوع مطرح خواهد شد .

وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل راه های روستاهای بالای پنجاه خانوار را بیش از سه هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود : هدف‌گذاری اصلی ما برای حوزه راه ها ، باید رفع محرومیت ها و رسیدن به میانگین مطلوب در سطح کشور باشد.

قاسم قاسمی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی تصریح کرد: انتظار مردم استان از احداث محور بجنورد به جنگل گلستان بیشتر از اینهاست و علیرغم اینکه پیگیری های زیادی در خصوص این محور صورت گرفته است ولی تاکنون به علت کمبود منابع اعتباری پروژه به اتمام نرسیده است.

وی به راه آهن جوین به اسفراین اشاره کرد و افزود: قطعه اول ۹۸ درصد و قطعه دوم نیز ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تملک اراضی در ۸ کیلومتر می بایست انجام شود.

گفتنی است پس از پایان جلسه بازدید از محور بجنورد به جنگل گلستان و تقاطع غیرهمسطح بجنورد از سمت پلیس راه انجام شد.