شناسهٔ خبر: 108801 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبرداد:

جابجایی بیش از ۲میلیون‌مسافر در سیستان و بلوچستان طی سال ۱۴۰۰

index.jpg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: ۲میلیون‌و ۳۸۶ هزارو ۵۵۹ مسافردر سال ۱۴۰۰ توسط ۲۵۰ هزارو ۸۸۴ سفر ناوگان حمل و‌نقل عمومی جاده ای این استان جابجا شده اند که از نظر تعداد مسافر نسبت به سال ۹۹, رشد ۱۵ درصدی رانشان می دهد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی( سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد اظهار داشت: ۵۸درصد سفر های این مدت به مقصد درون استانی و ۴۲درصدمربوط به سفر برون استانی بوده است.
وی گفت: بیشترین سهم مسافر جابجا شده توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای استان در سال گذشته با ۹۴ هزارو ۳۶۱ مسافر به شهرستان زاهدان اختصاص دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در حال حاضر ۶۴ شرکت مسافربری و۳ پایانه مسافری در حوزه تحت پوشش این اداره کل فعال است، تشریح کرد: تعداد ۲هزار و ۳۶۷ راننده مسافری فعال و۳هزار و ۲۸۵ناوگان  حمل و نقل عمومی جاده ای در استان به هموطنان خدمات  ارائه می دهند.
 کرد ارتقای ایمنی و  کاهش تصادفات رانندگی را از الویت های این اداره کل در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی عنوان کرد و اظهار داشت: نظارت بر شرکت ها و موسسات حمل و نقل، بررسی و ارائه سلامت فنی ناوگان مسافری قبل از اعزام به سفر از جمله مهمترین  اقدامات این اداره کل  برای افزایش ایمنی سفر در استان است.