شناسهٔ خبر: 108806 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان خبر داد:

بهره برداری از ۲ پل شیله و نهراب در محور مواصلاتی زاهدان- زابل تا پایان سال جاری

بازدید دکتر اکبری پل شیله.jpg مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از بهره برداری دو پل شیله و نهراب تا پایان سالجاری در محور ترانزیتی زاهدان- زابل در شمال این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، عطاء اله اکبری عصر روز جمعه در بازدید از روند احداث بزرگراه در قطعه سه و چهار محور زاهدان- زابل با اعلام این مطلب که ساخت این دوپل مهم بر اساس برنامه زمانبندی پیش می رود، ابراز امیدواری کرد پل نهراب تا پایان اردیبهشت ماه جاری و پل بزرگ شیله نیز تا پایان سال آماده بهره برداری شود.

وی برقراری ترافیک عبوری ایمن، ساماندهی و ایمن سازی ابنیه فنی، افزایش عمر مفید راه و ابنیه، جلوگیری از بسته شدن مسیر در زمان وقوع سیلاب‌های احتمالی را از مهمترین دلایل احداث پل در محورهای مواصلاتی استان عنوان کرد و افزود: پل نهراب بطول ۱۹۲ متر و هشت دهانه ۲۴ متری بعد از وقفه چندین ساله در ساخت آن با پیگیری های این اداره کل در تخصیص منابع مالی در مدت ۹ ماه اخیر تکمیل و تا پایان اردیبهشت ماه جاری آماده بهره برداری می شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین تمام تلاش این اداره کل به منظور تکمیل هر چه سریعتر شبکه بزرگراهی در محور زابل - زاهدان بر این است تا پل شیله بطول ۱۶۸ متر با هشت دهانه ۲۱ متری را تا پایان سالجاری آماده بهره برداری کند.

اکبری افزود: تاکنون ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث این دو پل مهم در شمال سیستان و بلوچستان هزینه شده است و برای تکمیل و بهره برداری از آنها نیز افزون بر ۴۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی اتمام پروژه های نیمه تمام را از مهمترین اولویت های اداره کل راه و شهرسازی شمال سیستان وبلوچستان ذکر کرد و گفت: این اداره کل نظر به اهمیت تکمیل پل ماشکید در جلوگیری از مسدود شدن مسیرهای ارتباطی شهرستان مهرستان در زمان طغیان رودخانه های محلی، سال گذشته عملیات احداث این پل را بطول ۱۵۰ متر با ۵ دهانه ۳۰ متری بعد از وقفه حدود ۹ سال به اتمام رساند. 

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه افزایش ایمنی کاربران جاده ای، صیانت از مزیت ترانزیتی سیستان و بلوچستان و همچنین فراهم شدن زمینه جذب سرمایه گذار ضرورت احداث بزرگراه را در این استان دوچندان می کند، گفت: با برنامه ریزی انجام شده در نظر داریم در صورت تامین منابع مالی امسال هم همانند سال گذشته شاهد بهره برداری از حداقل ۸۰کیلومتر شبکه بزرگراهی و راه اصلی در محورهای زاهدان- زابل، زاهدان -بیرجند، زاهدان- نصرت آباد، زاهدان -خاش، زاهدان- میرجاوه، گوهرکوه - بزمان و زابل - زهک باشیم.

اکبری تاکید کرد: تمام تلاش این اداره کل بر این است که به سرعت با اتمام پروژه های درحال ساخت و آغاز قطعات جدید شبکه بزرگراهی استان را کامل و عقب ماندگی تاریخی در این حوزه را در کمترین زمان ممکن جبران کند.