شناسهٔ خبر: 108823 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مجری طرح کریدور بزرگراهی غرب کشور خبر داد:

٣۵ درصد از کریدور بزرگراهی غرب کشور زیر بار ترافیک 

خررمی مجری پروژه بزرگراهی غرب کشور گفت: ٣۵ درصد از کریدور بزرگراهی غرب کشور به طول ۵٣١ کیلومتر زیر بار ترافیک رفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان عربی) غلامرضا خرمی، پیشرفت کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان‌غربی را قابل توجه اعلام کرد و گفت: کریدور بزرگراهی  غرب کشور یک هزار و ۴٨۵ کیلومتر است که در استان آذربایجان‌غربی پیشرفت قابل توجهی دارد. 

مجری پروژه بزرگراهی غرب کشور در بازدید از عملیات ساخت کریدور در سه‌راهی محمدیار و محور ارومیه_ میاندوآب با اعلام اینکه کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان‌غربی پیشرفت ۷۵ درصدی دارد، افزود: تا یکسال آینده کل کریدور به اتمام رسیده و زیربار ترافیک می‌رود.

خرمی با اشاره به اینکه روند اجرایی طرح کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان‌غربی با سرعت در حال انجام است، ادامه داد: سه‌راهی محمدیار قبل از احداث تقاطع غیرهمسطح یکی از نقاط پرحادثه بود که مطمئنا با تکمیل این ابنیه فنی تصادفات و تلفات جاده‌ای کاهش می‌یابد. 

وی یادآور شد: منابع مالی لازم جهت تکمیل تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی محمدیار تخصیص می‌یابد.

غلامرضا خرمی در بازدید از محورهای مهابادمیاندوآب و ترشکانمهاباد گفت: برای احداث این میزان از مسیر ارتباطی ١۵ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

خرمی ادامه داد: مجموع طول کریدور بزرگراهی غرب کشور یک هزار و ۴٨۵ کیلومتر است که ٢١٩ کیلومتر آن نیز در دست ساخت است.

مجری پروژه بزرگراهی غرب کشور گفت: مطالعات احداث ١۵١ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور و مناقصه این میزان در دست اقدام است.

خرمی درخصوص روند اجرای این طرح بزرگ راهسازی تصریح کرد: ظرفیت آذربایجان‌غربی با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها در بخش کریدور بزرگراهی غرب کشور بسیار مناسب است و برنامه‌ریزی شده اقدامات درباره تخصیص اعتبار مورد نیاز شتاب بگیرد.