شناسهٔ خبر: 108847 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی:

باند دوم محور بجنورد به اسفراین ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

باند دوم محور بجنورد به اسفراین خراسان شمالی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: پروژه تکمیل و احداث باند دوم محور بجنورد – اسفراین حدود ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، قاسم قاسمی اظهار داشت: با توجه شروع فصل کاری و مساعد شدن شرایط جوی جهت آسفالت پروژه ها، آسفالت پروژه باند دوم محور بجنورد به اسفراین در سال جاری از روز گذشته ۶ اردیبهشت ماه در جبهه های مختلف شروع شد.

وی تصریح کرد: کل محور ۱۰ کیلومتر از پلیس راه اسفراین تا ورودی اسفراین است که تاکنون از این ۱۰ کیلومتر حدود ۲ کیلومتر آسفالت در سال قبل انجام شده است و مابقی آسفالت طی ماه های آینده انجام خواهد شد.

قاسمی به عملیات خاکی پروژه اشاره کرد و افزود: حجم خاکبرداری کل ۱۰ کیلومتر ۴۹۵۰۰ متر مکعب و حجم خاکریزی ۴۷۳۰۱ متر مکعب می باشد که مجموعاً عملیات خاکی این پروژه حدود ۴۳ در صد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اضافه کرد: عملیات ابنیه فنی محور مذکور نیز با حجم کل ۵۲۸۵ متر مکعب است که ابنیه فنی این محور نیز در حدود ۳۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی در پایان اشاره کرد: پروژه تکمیل و احداث باند دوم محور بجنورد به اسفراین دارای معارض هایی همچون تملک اراضی و عدم همکاری مالکین و کمبود اعتبار جهت تملک، عدم جابجایی کل تیرهای برق، تداخل با تپه میراث فرهنگی و دستگاه های خدمات رسان است که جهت مرتفع شدن این معارض همکاری و مساعدت سایر ارگان های مرتبط را می طلبد.

گفتنی است عملیات اجرایی پروژه تکمیل و احداث باند دوم محور بجنورد به اسفراین به طول ۱۰ کیلومتر از پلیس راه اسفراین تا ورودی شهر اسفراین در تیر ماه سال ۱۴۰۰ توسط مقامات استانی و شهرستانی با اعتبار بالغ بر ۸۲۰ میلیارد ریال و در بازه زمانی ۱۸ ماه آغاز شد.