شناسهٔ خبر: 108854 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در شورای مسکن شهرستان زاهدان مطرح شد:

ساخت ۴۷۱۷ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان زاهدان

طرح نهضت ملی مسکن زاهدان.jpg معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر چهار هزار و ۷۱۷  واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن با پیشرفت فیزیکی افزون بر ۴۵ درصد در شهرستان زاهدان در دست ساخت است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، ابوالفضل مهدیار، معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در جلسه شورای مسکن شهرستان زاهدان اظهار داشت: در حال حاضر چهار هزار و ۷۱۷  واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن با پیشرفت فیزیکی افزون بر ۴۵ درصد در شهرستان زاهدان در دست ساخت است که پیش بینی می شود تا پایان سالجاری تحویل متقاضیان شود.

وی ادامه داد: همچنین در ثبت نام جدید طرح نهضت ملی مسکن نیز ۷۷ هزار و ۵۷۲ نفر در شهرستان زاهدان نیز در سامانه ثبت نام کرده اند که بر اساس بررسی های صورت گرفته و دریافت اصل مدارک از متقاضیان واجد شرایط تاکنون ۶ هزار و ۲۱ متقاضی مورد تایید نهایی قرار گرفته‌ اند.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: در مجموع ۵۲۵۱ واحد طرح نهضت ملی مسکن در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل در حال ساخت است که علاوه بر ایجاد اشتغال فرصت مناسبی را برای رونق واحدهای تولیدی فعال در زمینه تولید مصالح ساختمانی فراهم کرده است.  

وی با بیان اینکه یکی از اهداف بزرگ دولت، تولید مسکن به منظور ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا و رفع کمبود آن است، ادامه داد: احداث واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن علاوه بر ایجاد امید برای خانه دار شدن بین اقشار کم در آمد و فعال کردن بخش های مختلف صنعت سبب اشتغال افزون بر سه هزار نفر در سیستان و بلوچستان شده است.