شناسهٔ خبر: 108879 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی سال ۱۴۰۰ صورت پذیرفت:

صدور ۶۳۸ فقره کارت هوشمند رانندگان و ناوگان در استان

مسعود قاسمی معاونت توسعه مدیریت و منابع خراسان جنوبی.jpg سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از صدور۶۳۸ فقره کارت هوشمند رانندگان و ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر طی سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی)، مسعود قاسمی، سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی، گفت: طی سال ۱۴۰۰، تعداد ۴۶۰فقره کارت هوشمند ویژه رانندگان و ناوگان باری و تعداد ۱۷۸ فقره کارت هوشمند نیز مربوط به رانندگان و ناوگان بخش مسافری صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف اجرایی کردن کارت هوشمند، متمایز کردن رانندگان حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای است، افزود: کارت هوشمند برای رانندگان ناوگان باری و مسافری به عنوان مدرک شناسایی رانندگان در بخش حمل ونقل جاده‌ای محسوب می‌شود.

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی ادامه داد:ضریب امنیتی بالای کارت هوشمند، امکان شناسایی دقیق رانندگان، تشخیص رانندگان فعال از غیرفعال، جلوگیری از صدور کارت‌های تکراری یا تقلبی، ایجاد گردش کار و ثبت تخلفات راننده از جمله مزیت‌های کارت‌های هوشمند رانندگان است.

قاسمی یادآور شد: بر اساس دستورالعمل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حال حاضر صدور کارت هوشمند رانندگان و ناوگان صرفا از طریق سامانه mojavez.ir و تمدید کارت هوشمند رانندگان از طریق smartcard.rmto.ir  صورت می گیرد.

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۱۱۹۵ نفر راننده باری و مسافری و همچنین ۶۸۲۷ دستگاه ناوگان باری و مسافری، در بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای تحت پوشش این اداره کل فعالیت می‌کنند.