شناسهٔ خبر: 108913 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

نوسازی محله‌ای در تهران گسترش پیدا می‌کند

نشست معاون وزیر راه و شهرسازی با مدیرعامل نوسازی شهر تهران از بافت‌های فرسوده محله تختی در منطقه ۱۲ شهرداری تهران با هدف آگاهی از ظرفیت‌ها و اراضی قابل بارگذاری برای تامین مسکن بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدآئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران  با همراهی کاوه حاج علی اکبری، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از بافت‌های فرسوده محله تختی واقع در منطقه ۱۲ شهرداری تهران با هدف آگاهی از ظرفیت‌ها و اراضی قابل بارگذاری برای تولید مسکن بازدید کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بعد از بازدید از بافت‌های فرسوده محلات تختی، بلورسازی و جوادیه و نیز پروژه‌های نوسازی این محلات  در نشستی با مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه امنیت جانی ساکنان محلات هدف بازآفرینی شهری در خطر است، گفت: بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ حدود ۲ میلیون۵۵۰ هزار واحد مسکونی ناپایدار و بدون سازه مناسب در بافت‌های فرسوده شناسایی شده و به همین دلیل موضوع بازآفرینی و حفظ جان ساکنان در بافت‌های فرسوده، به عنوان یکی از اولویت اصلی دولت مردمی سیزدهم قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که بر اساس پروانه‌های صادره در شهر تهران به ازای تخریب هر پلاک در حدود ۴.۴ واحد مسکن تولید شده است، اظهارکرد: دولت سیزدهم اراده جدی برای تولید سالانه ۱۵۰ هزار واحد مسکن در سطح  بافت‌های فرسوده کشور دارد و انتظار بر این است محلات هدف بازآفرینی شهری تهران سهم بیشتری از این میزان را به خود اختصاص دهد.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با بیان اینکه در سند تحول دولت مردمی به موضوع  نوسازی محله‌ای با رویکرد حمایت ویژه از توسعه‌گران در محلات هدف بازآفرینی شهری تاکید شده است، اظهارکرد: انتظار بر این است سازمان نوسازی شهر تهران با توجه به تجارب ارزشمند گذشته خود در نوسازی محله‌ای پیشرو باشد. در نوسازی محله‌ علاوه بر ساخت و نوسازی مسکن، خدمات عمومی ساکنان نیز تامین می‌شود.

وی شهر تهران را به عنوان پایلوت نوسازی محله‌ای معرفی کرد و افزود: سازمان نوسازی شهر تهران در خصوص نوسازی محله‌ای در بافت‌های فرسوده دارای تجربه‌های بسیار خوبی است.

کاوه حاج علی اکبری مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران نیز با بیان اینکه از سال ۷۶  تا ۱۴۰۰ مجموعا ۴۳ درصد نوسازی در بافت‌های فرسوده تهران انجام شده است، گفت: به رغم اضافه شدن تعداد واحدهای نوسازی شده، جمعیت ساکن در بافت‌ها افزایش محسوسی نداشته است که این امر عمدتا ناشی از افزایش خانوارهای کم جمعیت تر است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این که تا قبل از راه اندازی دفاتر نوسازی در محلات هدف بازآفرینی شهر تهران سهم تجمیع در موضوع نوسازی بافت های فرسوده، صفر درصد بوده است، گفت: این در حالی است که سال گذشته این میزان به متوسط تجمیع ۵ پلاک رسیده است، اکنون۴۰ هزار پلاک فاقد سند در بافت‌های فرسوده شناسایی شده که در نوسازی با مشکل روبرو هستند.

به گزارش شرکت بازآفرینی شهری ایران،  محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری در حاشیه بازدید از بافت‌های فرسوده محله تختی شهر تهران در گفتگو با ساکنان در جریان مشکلات آنان در خصوص نوسازی واحدهای مسکونی قرار گرفت.

انتهای پیام/