شناسهٔ خبر: 108939 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

رگبار باران و وزش باد در شمال‌غرب، غرب، سواحل شمالی، شرق و شمال‌شرق کشور/خیزش گردوخاک در غرب و مرکز

باران کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام رگبار باران و وزش باد در شمال‌غرب، غرب، سواحل شمالی، شرق و شمال‌شرق کشور ازخیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در غرب و مرکز خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری راه و شهرسازی تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۲ اردیبهشت اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در شمال‌غرب، غرب، سواحل شمالی، شرق، شمال‌شرق، مرکز کشور و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز، بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است که در مناطق مستعد به شکل تگرگ است. فردا نیز همین شرایط جوی در نیمه شرقی و نوار شمالی کشور مورد انتظار است و بارش‌ها روز چهارشنبه به نوار شمالی کشور محدود می‌شود.

رفیعی ادامه داد: پنجشنبه مجدد در شمال‌غرب و جمعه در نوار شمالی و مناطقی از استان‌های یزد، اصفهان و کرمان، بارش تداوم دارد.

وی توضیح داد: امروز به سبب انتقال گردوخاک از کشور عراق، استان‌های غربی کشور و بخش‌هایی از مرکز با پدیده گردوخاک مواجه هستند که این شرایط در مناطق اعلام شده سبب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: آب‌های شرقی خلیج‌فارس، تنگه‌هرمز و دریای‌عمان برای سه روز آینده مواج و متلاطم است و افزایش ارتفاع موج در مناطق اعلام شده وجود دارد که فعالان دریایی باید توجه لازم را به این پدیده داشته باشند.

رفیعی ادامه داد: آسمان تهران نیمه ابری تا ابری و در برخی از ساعت‌ها رگبار و رعدوبرق و همچنین وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد. حداکثر دما در تهران ۲۰ درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته ۵ درجه کاهش دارد و حداقل دما نیز ۱۵ درجه بالای صفر پیش‌بینی شده است.