شناسهٔ خبر: 108996 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

۲۷ مصوبه در کمیسیون ماده پنج طرح تفصیلی شهرهای چهارمحال و بختیاری

صغری محمدعلیزاده.jpg معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از تصویب ۲۷ مورد در کمیسیون ماده پنج طرح تفصیلی شهرهای استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، صغری محمدعلیزاده گفت: ساماندهی هندسی معابر، ضوابط احداث بنا، تغییر کاربری، طرح های تفکیکی در شهرهای شهرکرد، فارسان، گهرو، لردگان، باباحیدر، اردل، هفشجان، شلمزار، فرخشهر، نقنه، طاقانک و جونقان از مهمترین موارد مصوب در این جلسه بود. وی افزود: با توجه به اهمیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن و اولویت اجرای آن توسط دولت، در این جلسه مواردی شامل جابجایی کاربری قطعات در محلات ۳۶ و ۳۸ منظریه شهرکرد، طرح تفکیکی اراضی محله ۴۰ منظریه شهرکرد، اصلاح ضوابط اقدام ملی پیرامون سطح  اشغال ساخت و ساز قطعات تخصیص داده شده در لردگان و طرح اصلاحی قسمتی از اراضی ملی جهت تأمین اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن در شهر نقنه نیز مطرح و به تصویب اعضاء کمیسیون رسید.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان ادامه داد: مصوبات کمیسیون ماده ۵ طرح تفصیلی شهرهای استان لازم الاجراست و می بایست در کمیسیون های شهرستانی همچون ماده ۱۰۰ دراولویت قرار گیرد.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان همچنین از تصویب ۹ طرح در کمیته کاری کارگروه امور زیربنایی استان خبر داد. خانم محمدعلیزاده افزود: این طرح ها در زمینه های، دامپروری، آموزش رانندگی، فروش محصولات کشاورزی و ... در شهرستان شهرکرد و کوهرنگ به تصویب رسید.