شناسهٔ خبر: 109031 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه وشهرسازی کردستان عنوان کرد:

نداشتن سند تک برگ و درجه یک و دو بودن زمین های کشاورزی مشکل اصلی تامین زمین نهضت ملی در شهر قروه

عرفان مرادی مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: در کردستان علاوه بر محدودیت و کمبود زمین، زمین‌های استان جزو اراضی کشاورزی درجه یک و ۲ بوده و با توجه به تبصره ۲ ماده ۹ قانون جهش تولید، امکان الحاق ، تغییر کاریری وبهره‌برداری از آنها را برای ساخت مسکن نداریم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (کردستان)،  عرفان مرادی اظهار کرد : مشکل بعدی استان اینکه زمین‌های کشاورزی استان عموما دارای سند تک‌برگ نیستند، بلکه نسق زراعی دارند.

به گفته وی طبق قانون هم ما زمین‌هایی را می‌توانیم وارد فرآیند الحاق به محدوده خدمات شهری کنیم که حتما دارای سند باشند و سندشان هم به نام دولت باشد.

مرادی با بیان اینکه در قروه حدود ۸۰۰نفر که در مرحله اول برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام و پول واریز کردند گفت: ۷۲ نفر در ۲۵ آبان سال ۹۸ اقدام به ثبت نام واریز وجه کردند و واحدها در دست ساخت هستند که در آینده نزدیک به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

مرادی افزود:برای۷۱۷  نفر  باقی مانده  از مرحله اول که واریز وجه داشته اند نیز، ۱۲هکتار از اراضی داخل حریم  که اخیرا الحاق به محدوده شهر قروه  شده اختصاص یافته و زمین  به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تحویل  و عملیات آماده سازی در دست اقدام است.

وی ادامه داد:  این متقاضیان   نگران ‌و نارضایتی از جانمایی محل دارند که در نشست شورای مسکن شهرستان مطرح  و تصمیم براین گرفته شد این موضوع در شورای مسکن استان بررسی ونتایج آن از طریق فرمانداری شهرستان به متقاضیان اعلام‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: ظرفیت ابلاغی وزارت راه و شهرسازی درقروه پنج هزار نفر است که ۱۵هزار نفر در شهرستان قروه ثبت نام کرده اند که  با در نظر گرفتن اینکه به طور میانگین ۷۰درصد دارای شرایط لازم باشند، با ۱۰هزار متقاضی موثر  در شهرستان قروه مواجه هستیم.

مرادی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تامین زمین در قروه گفت: اراضی ۲۴ هکتار بلوار کردستان برای تامین اراضی طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار است و در راستای ماده ۵۶ قانون در اداره ثبت اسناد شهرستان در مرحله صدور سند است.

مرادی در پایان افزود:  استفاده از ظرفیت اراضی اوقافی شهرستان قروه و اراضی ۱۴۷ هکتار در محدوده قلعه و شهرک دانش برای حل مشکلات اراضی طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار است.