شناسهٔ خبر: 109058 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

درسال ۱۴۰۰صورت گرفت:

صدور ۶۳۲فقره کارت هوشمند رانندگان و ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان

IMG-20220329-WA0050.jpg معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از صدور ۶۳۲فقره کارت هوشمند رانندگان و ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر در سال ۱۴۰۰خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(سیستان و بلوچستان)تیمور باقری گفت:۵۸۴ فقره کارت هوشمند ویژه رانندگان و ناوگان باری وتعداد ۴۸ فقره کارت هوشمند نیز مربوط به رانندگان و ناوگان بخش مسافری در این مدت صادر شده است.

وی بیان کرد:یکی از اهداف اجرایی کردن کارت هوشمند، متمایز کردن رانندگان حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای است کارت هوشمند برای رانندگان ناوگان باری و مسافری به عنوان مدرک شناسایی رانندگان در بخش حمل ونقل جاده‌ای محسوب می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان اظهارداشت:کارت هوشمند ضریب امنیتی بالایی دارد امکان شناسایی دقیق رانندگان، تشخیص رانندگان فعال از غیرفعال، جلوگیری از صدور کارت‌های تکراری یا تقلبی، ایجاد گردش کار و ثبت تخلفات راننده از جمله مزیت‌های کارت‌های هوشمند رانندگان است.

باقری  گفت: بر اساس دستورالعمل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا،کارت هوشمند رانندگان حمل و نقل جاده‌ای در حال حاضر به صورت غیر حضوری تمدید می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تشریح کرد: در حال حاضر  بیش از ۱۱هزار نفر راننده باری و مسافری و همچنین بیش از  ۱۰هزار  دستگاه ناوگان باری و مسافری، در بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای تحت پوشش این اداره کل فعالیت می‌کنند.