شناسهٔ خبر: 109061 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان خبر داد:

صدور پروانه برای ۷۱۱ مسکن ملی در لارستان/ تامین زمین برای ۱۰ هزار واحد مسکونی

بازدید  مسکن ملی اردبیل مدیرکل راه و شهرسازی لارستان از صدور پروانه برای ۷۱۱ مسکن و تامین زمین برای ۱۰ هزار واحد مسکونی در لارستان خبر داد.

حسن شبانی، مدیرکل راه وشهرسازی لارستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ با بیان اینکه در طرح نهضت ملی مسکن استان تا کنون ۳۲ هزار و ۱۴ نفر نام‌نویسی کرده‌اند،‌ گفت: از این میزان تاکنون ۱۲ هزار و ۳۷۸ نفر واجد شرایط شناخته شدند.

وی افزود: در شهرهای جنوب به نسبت جمعیت از این طرح استقبال شده است، اما از نظر جمعیتی با توجه به اینکه شهر لار از جمعیت بیشتری برخوردار است، با ۹ هزار و ۲۵۷ نفر متقاضی، ثبت نام کنندگان بیشتری را به ثبت رسانده است.

مدیرکل راه وشهرسازی لارستان با بیان اینکه چهار هزار و ۸۳۰ نفر تاکنون در شهر لار واجد شرایط بودند،‌ عنوان کرد: تاکنون ۷۱۱ پروانه صادر و ساخت و عملیات اجرایی ۹۱۱ واحد نیز آغاز شده است و بعضا نیز در شرف اخذ پروانه هستند.

شبانی سقف چهار ساله استان در ساخت مسکن را ۱۶هزار و ۶۲۴ واحد برشمرد و گفت: از این میزان باید بیش از هشت هزار واحد طی دو سال ساخته شود.

وی با تاکید براینکه قریب به ۴۰۰ واحد به مرحله نازک‌کاری رسیده است،‌ اظهار کرد: مسکن‌های ۱۰۰ واحدی در شهرستان خنج در مرحله نازک‌کاری است و سقف طبقه هفتم یک‌ ۱۸۵ واحدی در شهر لار نیز اجرا شده است؛ در لامرد نیز برخی واحدها به مرحله نازک کاری رسیده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان خاطرنشان کرد: در برخی از شهرها زمین مازاد بوده و نیازمان تامین شده است، اما در برخی از شهرها مشکلاتی وجود دارد، با این حال تاکنون برای ۱۰ هزار واحد تامین زمین صورت گرفته است.