شناسهٔ خبر: 109112 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

۶۱ هزار واحد شهری طرح نهضت ملی مسکن تحت مسئولیت بنیاد وارد عملیات اجرایی شد

حمید رضا سهرابی معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از عملیات اجرایی حدود ۶۱ هزار واحد مسکونی شهری طرح نهصت ملی مسکن تحت مسئولیت بنیاد خبر داد.

حمیدرضا سهرابی معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: تاکنون اراضی معادل ۱۷۵ هزار واحد طرح نهضت ملی به بنیاد مسکن معرفی شده است که بنیاد در حال بررسی آنهاست. چنانچه بر اساس کاربری، توپوگرافی و سایر مسائل امکان ساخت وجود داشته باشد این اراضی بعد از مرحله آماده‌سازی به مرحله ساخت می‌رسند.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: تاکنون حدود ۸۵ هزار واحد پروژه برای بنیاد مسکن در طرح نهضت ملی مسکن در بخش شهری تعریف شده که از این تعداد معادل ۶۴ هزار واحد به پروژه‌ها تخصیص یافته است.

سهرابی همچنین از مراحل مختلف ساخت از آماده‌سازی تا مراحل اخذ پروانه و اجرای حدود ۶۱ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در مناطق شهری تحت مسئولیت آن بنیاد خبر داد.

وی در خصوص ارایه تسهیلات به واحدهای آماده ساخت نیز اعلام کرد: تاکنون ۴۲ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در مناطق شهری تحت مسئولیت بنیاد به بانک برای عقد قرارداد معرفی شدند که از این تعداد حدود ۲۲ هزار واحد انعقاد قرارداد کردند.

گفتنی است، طرح ملی مسکن یکی از طرح های کلان دولت سیزدهم است که احداث ۴ میلیون واحد مسکونی طی چهار سال دولت سیزدهم را در برنامه دارد. مقرر است تا سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن در مناطق شهری احداث شود. همچنین در برنامه بنیاد است تا سالانه ۲۰۰ هزار واحد را نیز در مناطق روستایی بهسازی و نوسازی کند.