شناسهٔ خبر: 109123 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

 سرقت نزدیک به ۸۰ ميليارد ریال تابلو و علائم در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی

گاردریل آذربایجان غربی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از سرقت نزدیک به ۸۰ ميليارد ریال تابلو و علائم در محورهای مواصلاتی استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، منصور نصرتی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته بین ۶۵۰۰ تا ۷۰۰۰ تابلو و علائم ایمنی به ارزش ۸۰ ميليارد ریال از محورهای مواصلاتی استان به سرقت رفته است.

وی افزود: بيشترين ميزان تابلوهای سرقتی به ترتيب در بزرگراهها، محورهاي اصلی، كريدورهاي اصلي و محورهاي فرعي بوده است.

نصرتی اظهار داشت: سرقت تابلوها و علايم هشدار دهنده باعث كاهش اشرافيت و هوشياري رانندگان و كاهش گويايي و اطمينان خاطر جاده ها مخصوصا در زمان هنگام رانندگي شبانه خواهد شد.

این مقام مسئول گفت : قطعاً يكي از عوامل مواثر در افزايش تصادفات و تلفات جاده اي كمبود و نبود علايم و تابلو هاي هشدار دهنده است که جهت جلوگيري از سرقت آنها در سال جاری  تمهیداتی از قبیل افزايش گشت هاي ٢٤ ساعته راهداري و استفاده از مصالح غير فلزي كامپوزيتي كه ارزش ريالي براي سارقان نداشته باشد، پیش بینی شده است.

وی از مردم درخواست کرد درصورت مشاهده سرقت تابلو و علائم ایمنی با اطلاع رساني به پليس ١١٠ و كلانتري هاي محلي و تلفن مركز مديريت راهها به شماره ١٤١ در جهت جلوگيري از سرقت آنها همكاري نمايند.