شناسهٔ خبر: 109137 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی ساخت ۴۶۰۰ واحد مسکونی در استان چهارمحال و بختیاری/ واریز آورده مالی بیش از۳۵۰۰ نفر در طرح نهضت ملی

ساخت مسکن مدیر کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری گفت: : عملیات اجرایی ساخت چهار هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در استان آغاز شده است و عملیات ساخت مسکن در شهرکرد به دلیل انبوه سازی صورت گرفته پیشرفت قابل توجهی داشته است.

حسینعلی مقصودی شورابی مدیر کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اعلام ثبت نام ۶۱ هزار ۲۴۰نفر در طرح نهضت ملی مسکن گفت: با پالایش اولیه‌  از سوی وزارت راه و شهرسازی از این  تعداد ۲۸ هزارو ۴۵۱ نفر واجد شرایط  شناخته شده اند که ۱۲ هزار و۳۷ نفر تایید نهایی شدند و ۹ هزار  و۴۱۸ نفر هم حساب افتتاح کرده اند و از این تعداد سه هزار و ۵۵۵ نفر آورده مالی خود را واریز کرده اند.

مقصودی با اشاره به ثبت نام بیش از ۱۳ هزار نفر مجرد در طرح نهضت ملی مسکن بیان کرد: پالایش مجردها با توجه به ابلاغ شیوه نامه اجرایی یک هفته است که آغاز شده است و اکثر متقاضیان نیز واجد شرایط هستند که با انجام پالایش مجردها کل پالایش های استان تمام خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری در ادامه افزود: بیشترین متقاضی طرح نهضت ملی مسکن  در مرکز استان و شهرکرد با استقبال ۴۵ الی ۵۰ درصد متقاضیان همراه بوده است وبعد از آن شهرهای بروجن، لردگان، فارسان، سامان، فرخ شهر، بِن، هفشجان بیشترین متقاضیان ثبت نامی را به خود اختصاص داده اند.

مقصودی میزان سهمیه استان را ۴۰ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی درمدت زمان چهار سال برشمرد و بیان کرد: عملیات اجرایی ساخت چهار هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی آغاز شده است و عملیات ساخت مسکن در شهرکرد به دلیل انبوه سازی صورت گرفته پیشرفت قابل توجهی داشته است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری  با اشاره به  تامین زمین ساخت مسکن تا ۲ سال آینده گفت: برای ۲ سال دوم درحال پیگیری و بررسی هستیم تا ظرف چند ماه آینده کل زمین چهار ساله تامین شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: فقط در شهرهای لردگان، فارسان مشکل زمین ملی داریم که در حال پیگیری هستیم تا با استفاده از مشارکت مردمی و تغییر کاربری و الحاق اراضی مشکل تامین زمین این شهرها حل شود و با تامین زمین این شهرها دیگر در تامین اراضی استان مشکلی نخواهیم داشت.

مقصودی در پایان در مورد طرح مسکن مهر گفت: تمام واحد مسکونی مسکن مهر که در تعهد وزارت راه و شهرسازی بوده تکمیل شده و به متقاضیان واگذار شده است.