شناسهٔ خبر: 10914 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

رکورد بی‌سابقه بارگیری کود شیمیایی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)

بارگیری مواد نفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) بارگیری ٨٢٠ تنی کود شیمیایی در یک روز رکوردی بود که در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به ثبت رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اظهار کرد: در جریان بارگیری یک فروند کشتی خارجی پهلوگرفته در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی، برای اولین بار در مرداد ماه سال جاری  مقدار  ٨٢٠٠ تن محموله کود شیمیایی در در یک روز  بارگیری شد.

ابوطالب گرایلو افزود: این میزان بارگیری در مقایسه با تناژ بارگیری های قبلی، رکـورد بــــی سابقه ای به شمار می آید.  

وی در تشریح عوامل دستیابی به این رکورد بی سابقه افزود: نیروهای عملیاتی دست اندر کار بارگیری این محموله با اتکاء بر تجربه و توان خود ضمن اتخاذ تمهیدات مناسبی از قبیل اختصاص اسکله مناسب جهت عملیات، اختصاص تجهیزات کافی جهت حمل محموله از انبار به اسکله، همچنین بکارگیری تجهیزات پیشرفته و مناسب بارگیری به کشتی در این مجتمع بزرگ بندری موفق شدند رقم چشمگیری در نرخ بارگیری این کالا به دست آوردند.

معاون دریایی و بندری در خصوص  به کارگیری تجهیزات پیشرفته و مناسب بارگیری اظهار کرد: پس از بررسی و مطالعه علل افت نرخ بارگیری کالاهایی از این دست، عامل تجهیزات مناسب به عنوان عاملی کلیدی  مطرح گردید که برای رفع این آسیب، تأمین و اختصاص تجهیزات پیشرفته ی بارگیری کالای فله از قیبل شیپ لودر (ship loader) در دستور کار قرار گرفت، ایشان در ادامه بیان داشت: با این اقدام شاهد بودیم که نرخ بارگیری کالاهایی نظیر کود شیمیایی که محصول صنایع پتروشیمی کشور است، به طور قابل ملاحظه ای  بهبود یافت و سرفصل تازه ای در زمینه عملیات بارگیری کالا در این مجتمع بزرگ بندری برجای گذاشته شد.

گرایلو کل محموله این کشتی را بالغ بر ٣٠ هزار تن برشمرده و افزود: منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به دنبال ثبت رکورد مذکور، موفق شده است، نرخ تازه ای بر مجموعه ی نرخ های تخلیه و بارگیری انواع کالا  که پیش از این به دست آورده، بیفزاید.

وی تلاش برای ارتقاء شاخص های عملیاتی در زمینه تخلیه و بارگیری انواع کالا را از سلسله اقداماتی عنوان کرد که به منظور جلب رضایت مشتریان و افزایش ترافیک کالا به عمل آمده و از جمله اهداف اصلی  سازمانی محسوب می شوند./

نظر شما