شناسهٔ خبر: 10915 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان شد:

محور چمن بید -بجنورد مسدود نیست/ تردد در راه‌های استان جریان دارد/ ۸۰۰ میلیون تومان خسارت سیلاب خراسان شمالی در دو روز گذشته

بارش باران و سیلاب به گفته رئیس اداره راه و شهرسازی مانه و سلمقان در خراسان شمالی، همه محورهای شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، اسفراین و راز و جرگلان و محور اصلی چمن بید به بجنورد باز است و تردد در آنها جریان دارد.

جعفر جعفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: در پی بارش باران شدید شب گذشته در شهرستان‌های این استان، محور چمن بید - بجنورد دیشب به مدت یک ساعت مسدود شد که با تلاش راهداران بلافاصله باز شد.

وی افزود: در تداوم این بارندگی، ساعت ۶ صبح امروز نیز با آغاز بارش شدید باران در بجنورد، برخی از محورهای ارتباطی استان و معابر شهری و روستایی شهرستان دچار آبگرفتگی شدید شد که با اطمینان از فروکش کردن سیلاب و رفع نگرانی از وقوع هرگونه حادثه ناگوار، این محورها دوباره بازگشایی و تردد در آنها جریان یافت.

جعفری درباره میزان خسارات وارده به بخش‌های مختلف راه و مسکن گفت: اگرچه  سیلاب دو روز گذشته خراسان شمالی ۸۰۰ میلیون تومان خسارت به شبکه راهی راز و جرگلان وارد کرد اما خوشبختانه بارش امروز تا این لحظه خسارت جدی به راه‌های شهری و روستایی استان وارد نکرده است.

رانندگان بيشتر احتياط كنند

همچنین به گفته مدیر راهداری راه و شهرسازی خراسان شمالی بارش شدید باران که از دیشب در استان خراسان شمالی شروع شده هنوز در گردنه‌های خراسان شمالی ادامه دارد. این بارندگی به حدی بود که در مدت ۴۰ دقیقه، ۱۷ میلی متر بارندگی در این شهر گزارش شده است.

محمد مشتری، با توجه به بارش باران از رانندگان خواست با احتیاط بیشتری در گردنه‌هاي استان تردد کنند.

در محورهاي امين الله، اسدلي و محور بجنورد به سمت شيروان بارش‌ها همچنان ادامه دارد و بيشتر گردنه‌هاي استان را مه فراگرفته است.

 سیلاب روز هشتم مرداد ماه جاری در این استان به تاسیسات زیربنایی و بخش‌های کشاورزی و منابع طبیعی خساراتی وارد کرد. خراسان شمالی با دارا بودن هشت شهرستان و جمعیتی بالغ بر ۹۱۷ هزار نفر از نظر وقوع سیل رتبه دوم کشوری را داراست./

نظر شما