شناسهٔ خبر: 109156 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران تشریح کرد:

اعطای تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی ساخت به پروژه‌های خود مالکی در شهر تهران

خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: سازندگان ، انبوه سازان و مالکان برای دریافت تسهیلات ساخت مسکن اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)؛ خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران به تشریح اعطاء تسهیلات خود مالکی در خارج از بافت پرداخت و گفت: به استناد ماده ۴ قانون جهش تولید مسکن و مصوبه جلسه مورخ ۱۱/۸/۱۴۰۰  شورای پول و اعتبار تسهیلات ساخت مسکن برای پروژه های خود مالکی به شرط داشتن سند مالکیت و پروانه ساختمانی در شهرهای مختلف بر اساس سقف های تعیین شده در شهر تهران ۴۵۰ میلیون تومان، شهرهای بالای یک میلیون نفر  ۴۰۰ میلیون، سایر مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون، سایر شهرها ۳۰۰ میلیون و روستاها ۲۵۰ میلیون تومان است. نرخ سود این تسهیلات که به تازگی از سوی بانک مسکن به شعب ابلاغ شده ۱۸ درصد و طول دوره پرداخت آن ۲۰ ساله است.

وی گفت : متقاضیان در ابتدا می بایست به سامانه saman.mrud.ir مراجعه و نسبت به ثبت درخواست با بارگذاری اسکن مدارک خود اقدام و سپس به بانکهای عامل مراجعه کنند.

محبت خواه گفت : قرارداد مشارکت در ساخت در طرح نهضت ملی مسکن به دو صورت فروش اقساطی ومشارکت مدنی با سود ۱۸ درصد  می باشد که در فروش اقساطی سازنده میتواند به تعداد یک واحد مسکونی به نام هر متقاضی با شرایط فرم ج سبز انتقال دهد.