شناسهٔ خبر: 109196 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاونت مسکن و ساختمان در اطلاعیه‌ای خبر داد:

جزئیات ثبت‌نام متقاضیان دارای سه فرزند و بیشتر در طرح نهضت ملی مسکن

ساختمان وزارت راه معاونت مسکن و ساختمان جزئیات ثبت‌نام متقاضیان دارای سه فرزند و بیشتر را در طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معاونت مسکن و ساختمان در اطلاعیه‌ای جزئیات ثبت‌نام متقاضیان دارای سه فرزند و بیشتر را در طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد.

وزارت راه و شهرسازی با توجه به تکلیف قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در خصوص واگذاری زمین یا واحد مسکونی به خانوارها پس از تولد فرزند سوم و بیشتر، بدین شرح مقرر کرده است تا متقاضیانی که تاریخ تولد فرزند سوم یا بیشتر آنها بعد از تاریخ ۲۴ آبان ۱۴۰۰ باشد، می‌توانند با مراجعه به قسمت ثبت‌نام نهضت ملی مسکن در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن به آدرس https://saman.mrud.ir/   با انتخاب گزینه "متقاضیان دارای سه فرزند به بالا (قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت)" در بخش نوع سرپرستی، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. بدیهی است پس از ثبت‌نام از متقاضیان، در صورت واجد شرایط بودن متقاضی، سایر اقدامات حسب ضوابط و مقررات مربوطه انجام می‌شود.

بر اساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان متقاضیان باید ملاحظاتی را مورد توجه قرار بدهند که این ملاحظات شامل این موارد است:

تذکر ۱: آن دسته از خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر که تاریخ تولد فرزند سوم یا بیشتر آنها بعد از تاریخ۲۴ آبان ۱۴۰۰ باشد مشمول استفاده از امتیازات قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حوزه مسکن می‌شوند که علاوه بر دارا بودن شرایط لازم، نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند بالای ۲.۵ نباشد. 

عدم امکان استفاده هم‌زمان از امتیاز طرح‌های حمایتی نهضت ملی و قانون حمایت از خانواده

تذکر ۲: متقاضیانی که قبلا در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند، امکان استفاده همزمان از امتیاز طرح‌های حمایتی نهضت ملی و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را ندارند. متقاضیانی که طبق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت واجد شرایط هستند و قبلا در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند، جهت بهره‌مندی از قانون مذکور می‌توانند به یکی از طرق ذیل عمل کنند:

الف- در صورتی که متقاضی به ویرایش اطلاعات خود دسترسی دارد، مطابق تصاویر ذیل وارد کارتابل خود در قسمت "مشاهده و پیگیری درخواست ها" شده و اطلاعات سرپرستی خود را ویرایش کند.

 

 

 

ب- در صورتی که متقاضی پس از مراجعه به کارتابل خود در قسمت "مشاهده و پیگیری درخواست سامانه"،دسترسی به ویرایش اطلاعات خود را نداشته باشد، باید از درخواست‌های قبلی خود انصراف داده و مجدد نسبت به ثبت‌نام (مطابق مراحل و تصاویر ذیل) اقدام کنند.  

 مراحل ثبت‌نام در "قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" شامل موارد زیر است:

۱.ورود به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به آدرس https://saman.mrud.ir/ و انتخاب گزینه ثبت‌نام نهضت ملی مسکن

 

۲.مطالعه کامل شرایط و ضوابط، در انتها انتخاب گزینه "متن بالا را مطالعه کرده و می‌پذیرم

۳.وارد کردن کد ملی، شماره موبایل و کد امنیتی و انتخاب گزینه "مرحله بعد"

۴.وارد کردن اطلاعات شخصی و انتخاب گزینه " متقاضیان دارای سه فرزند (قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت)" ذیل اطلاعات سرپرستی

۵.تکمیل سایر مراحل ثبت‌نام

تذکر ۳ : متقاضیانی که فرم ج آن‌ها از قبل قرمز شده است ( از تسهیلات دولتی در حوزه مسکن نظیر دریافت مسکن مهر و یا زمین دولتی استفاده کرده اند) امکان ثبت نام و استفاده از امتیازات این قانون را دارند.