شناسهٔ خبر: 109242 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره ترانزیت اداره کل راهداری جنوب سیستان و بلوچستان خبر داد:

ترانزیت ۲۱ هزار تن کالا از بندر چابهار در سال ۱۴۰۰

حمل افزون بر یک میلیون تن کالای اساسی از چابهار رییس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین الملل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان از ترانزیت ۲۱ هزار تن کالا از بندر چابهار در جنوب این استان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، عبدالباسط پیری با بیان اینکه بندر چابهار به عنوان‌هاب منطقه ای می‌تواند زمینه ترانزیت کالا به کشورهای همسایه را تسهیل کند، اظهار داشت:  این حجم کالا ترانزیتی بوسیله ۱۷۲۱ دستگاه کامیون جابجا شده است.

وی با اشاره به جایگاه بندر چابهار در ترانزیت بین المللی گفت: چابهار بندری مهم و مسیری کم هزینه برای کشورهای آسیای میانه است که با برخورداری از تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری قابلیت تبدیل شدن به یک کریدور کلیدی ترانزیت و حمل و نقل بین المللی را داراست.

رییس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین الملل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: با هماهنگی‌ های انجام‌ شده روند حمل و ترانزیت کالا از بندر چابهار سال گذشته مطلوب بوده و این روند بدون هیچ مشکلی در سالجاری تداوم خواهد داشت.