شناسهٔ خبر: 109258 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اعلام کرد:

استفاده از توان پیمانکاران بومی در ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در خراسان شمالی

ساخت پروژه‌های نهضت ملی خراسان شمالی 1 مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: در ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن در استان باید از پیمانکاران و نیروی کار بومی استفاده شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، قاسم قاسمی در جلسه ای در جمع پیمانکاران و انبوه سازان مسکن ساز تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و معضل بیکاری استان در پروژه های نهضت ملی مسکن، باید از نیروی پیمانکاران بومی استفاده شود و برای ساخت واحدها تا حد ممکن از مصالح ساختمانی تولید استان استفاده شود تا بتوانیم در تمامی جبهه های نهضت ملی مسکن در استان شاهد ثمرات و برکات باشیم.

وی ادامه داد: اولویت ما در طرح نهضت ملی مسکن تامین زمین برای چهار سال بود که خداروشکر در این بحث مشکلی نداریم و زمین برای نیاز احداث مسکن برای چهار سال در استان تامین شده است.

قاسمی افزود: زمین‌هایی که برای پروژه های نهضت ملی مسکن مشخص شده، هیچگونه معارضی ندارد و سعی کرده‌ایم زمین‌ها در محدوده شهر یا چسبیده به محدوده شهر باشد که حتی‌الامکان کمتر نیازمند خدمات زیربنایی و روبنایی باشند.

وی همچنین از تبدیل شدن ۱۸۹۰ واحد از پروژه های نیمه تمام فاقد متقاضی مسکن مهر استان به طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و اظهار داشت: این تعداد که شامل ۹ پروژه می باشد تقریباً تمامی پروژه ها دارای پیشرفت فیزیکی پایین و یا بعضاً رها شده بودند که با تبدیل شدن به طرح نهضت ملی مسکن شتاب بالایی خواهند گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی عنوان کرد: در بحث واگذاری زمین به گروه های ۳ نفره در حال انعقاد قرارداد هستیم که نیاز است فعالیت بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

گفتنی است طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی در طی چهار سال ۴۸ هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان خراسان شمالی می بایست ساخته شود.