شناسهٔ خبر: 109274 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان خبر داد؛

آغاز عملیات اجرایی یک هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی در لرستان/ شروع عملیات آماده‌سازی ۲ هزار و ۲۰۰ واحد در خرم‌آباد

 روند ساخت پروژه ۷۵۰ واحدی نهضت ملی مسکن در شهر رباط کریم مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان از آغاز عملیات اجرایی یک هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی در لرستان خبر داد و روند پیشرفت فیزیکی واحدهای درحال ساخت را تشریح کرد.

وحید کرم‌الهی، مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه در طرح نهضت ملی مسکن این استان ۱۴۵هزار و ۹۳۳ نفر نام‌نویسی کردند، گفت: از این تعداد ۴۱ هزار و ۹۷۵ نفر واجد شرایط شناخته نشدند و مابقی متقاضیان درحال پالایش هستند.

وی آمار متقاضیان را تفکیک شده اعلام کرد و افزود: ۴۱ هزار و ۶۵۰ نفر دارای سه شرط بودند، پنج هزار و ۵۶ نفر تایید اولیه و شش هزار و ۵۹۰ نفر تایید نهایی شدند، دو هزار و ۳۵۱ نفر افتتاح حساب داشتند، پنج هزار و ۶۲۹ نفر به پروژه‌ها معرفی شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی یک هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی، عنوان کرد:‌ ساخت این واحدها قریب به ۶۰ درصد پیشرفت داشت و سه هزار واحد عملیات آماده‌سازی شروع شده است و کمتر از یکماه آینده نیز دو هزار و ۲۰۰ واحد دیگر را در شهر خرم‌آباد شروع خواهیم کرد.

کرم‌الهی از واریز وجه توسط پنج هزار و ۷۴۷ نفر خبر داد و اظهار کرد:‌ در شهر خرم‌آباد با نام‌نویسی ۴۹ هزار و ۳۴۱ نفر بیشترین استقبال از طرح نهضت ملی مسکن استان را شاهد بودیم.

وی افزود: از این میان  ۱۴هزار و ۷۰۰ نفر واجد شرایط شناخته نشدند و مابقی متقضیان پالایش می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان از کمبود زمین را جدی برشمرد و گفت: در شهرهای خرم‌آباد، کوهدشت، پل دختر، الشتر و درود مشکل تامین زمین وجود دارد.