شناسهٔ خبر: 109298 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد:

آغاز عملیات روکش آسفالت در محور سمنان-گرمسار

عرب احمدی (3).JPG معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از آغاز عملیات روکش آسفالت حفاظتی اسلاری سیل در محور سمنان-گرمسار، محدوده لاسجرد- دهنمک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی  از سمنان، محمدرضا عرب احمدی گفت: ارزیابی پیوسته خرابی روسازی ها، ناشی از فرسایش عادی یا زودرس امری ضروری است که عدم توجه به آن موجب تشدید خرابی و سرایت آن به لایه های زیرین و در نهایت اضمحلال کامل روسازی و بدنه راه خواهد گردید. چنانچه عملیات حفاظتی به موقع انجام شود با حداقل هزینه ممکن و در حداقل زمان ممکن، می توان سطح خدمت و عمر آن را افزایش و بهره برداری از روسازی را بصورت ایمن امکان پذیر کرد.

وی تصریح نمود: اجرای روکش حفاظتی به روش اسلاری سیل، برای اغلب راه های شریانی بخصوص جاده های نیازمند دارای شکستگی، درز و شکاف روکش بسیار مناسبی است که مخلوط آن از مصالح خوب دانه بندی شده، پیوسته، زبر و تمیز فاقد آلودگی، آب، فیلر های معدنی و یا مواد مضاف که بصورت یکنواخت با یک نوع قیر امولسیون ترکیب می شوند درست می شود.

معاون راهداری استان سمنان افزود: عملیات روکش آسفالت حفاظتی اسلاری سیل برای اولین بار در سطح استان در محور سرخه آرادان آغاز شده است که امیدواریم بتوانیم در آینده ای نزدیک از این روش در محور های دیگر نیز استفاده کنیم.

عرب احمدی یادآور شد: در حال حاضر به لحاظ فرسوده بودن بخشی از آسفالت این محور عملیات روکش آسفالت به طول ۱۰ کیلومتر و عرض ١١ متر حد فاصل لاسجرد- دهنمک با ضخامتی مناسب در حال انجام است.

وی در پایان گفت:  از رانندگان محترم که قصد عبور از این محور را دارند تقاضا می شود با رعایت ایمنی و توجه به تابلوهای اطلاعاتی نصب شده از این محدوده حرکت نمایند و با راهداران عزیز همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم در کمترین زمان ممکن مراحل عملیات روکش آسفالت این محور را به پایان برسانیم و سفر خوشی را برای مسافران فراهم نماییم.