شناسهٔ خبر: 109319 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

وزش باد شدید و گردوخاک در جنوب و شمال‌شرق/هوای بیشتر مناطق کشور در هفته آینده گرم‌ می‌شود

گردو خاک در تهران کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام وزش باد شدید و گردوخاک در برخی مناطق کشور از افزایش نسبی دما طی هفته آتی خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی را برای امروز ۲۲ اردیبهشت و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت:  امروز در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، قزوین، استان‌های ساحلی خزر، خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی، ارتفاعات استان‌های البرز، تهران و سمنان، بارش باران، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی گاهی همراه با گردوخاک و در مناطق مستعد بارش‌ها به شکل تگرگ پیش‌بینی شده است.

رفیعی ادامه داد: فردا نیز بارش‌ها علاوه بر این مناطق در استان‌های همدان، قم، مرکزی، قزوین، تهران، البرز و سمنان و نیمه شمالی خراسان رضوی بارش‌ها ادامه دارد. شدت بارش‌ها امروز و فردا در خراسان شمالی و خراسان رضوی گزارش شده که هموطنان باید در این مناطق توجه لازم را در خصوص بارش‌های شدید داشته باشند.

وی توضیح داد: امروز و فردا شرایط برای تشکیل توده گردوخاک بر کشور عراق فراهم است. بنابراین در مناطقی از غرب و جنوب‌غرب، شمال‌غرب، مرکز، استان‌های واقع در دامنه شمالی و جنوبی البرز مرکزی، این پدیده سبب کاهش دید و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز و فردا در جنوب و شمال‌شرق کشور وزش باد شدید است که  در برخی از نقاط سبب گردوخاک خواهد شد. از جمعه تا دوشنبه نیز نیمه شرقی به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید را خواهد داشت که با گردوخاک همراه است.

رفیعی از افزایش دما از شنبه تا سه‌شنبه در بیشتر مناطق کشور خبر داد و گفت: افزایش دما از شنبه ابتدا در شمال‌غرب و استان‌های ساحلی خزر و استان‌های واقع در البرز مرکزی و یکشنبه شمال‌شرق و تا سه‌شنبه در بیشتر مناطق کشور تداوم دارد.

به گفته وی، آب‌های خلیج‌فارس و تنگه‌هرمز تا شنبه مواج و متلاطم است که فعالان دریایی باید توجه لازم را داشته باشند.

وی گفت: تهران امروز کمی ابری است و وزش باد را دارد که در برخی از ساعت‌ها وزش باد شدید خواهد شد. حداکثر دما امروز در پایتخت ۲۸ و حداقل دما ۱۸ درجه بالای صفر گزارش شده است.