شناسهٔ خبر: 10932 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

ایدنی خبر داد:

۷ پروژه دریایی و بندری در هرمزگان در هفته دولت بهره برداری می‌شود

ابراهیم ایدنی ۷ پروژه زیر بنایی در بخش دریایی و بندری با اعتباری بالغ بر۳۰۰ میلیارد ریال و دو پروژه سرمایه‌گذاری به ارزش ۳۷۴ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت سال۹۴ در هرمزگان آماده افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهر سازی به نقل از  روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "ابراهیم ایدنی" مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ضمن اعلام این خبر افزود: این اداره کل به منظور گرامیداشت هفته دولت سال ۹۴ تعداد ۴ پروژه عمرانی و ۲ پروژه مرتبط با بخش فنی و نگهداری و یک پروژه دیگر در حوزه سرمایه گذاری را آماده افتتاح دارد.

وی افزود: مجموع هزینه صرف شده برای اجرای این ۷ پروژه رقمی بالغ بر ۳۰۵  میلیارد ریال می باشد که عمدتاً از محل اعتبارات داخلی سازمان بنادر و دریانوردی هزینه شده است.

ایدنی ضمن تشریح پروژه های عمرانی که اغلب آنها در بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری ایران اجرایی شده، گفت: تکمیل مسیر دسترسی به سایت VTSجزیره لارک و همچنین سه پروژه احداث ساختمان پاس کشتی، تعمیرات اساسی جاده ها و نوسازی اماکن بندر شهید رجایی از جمله طرح های عمرانی است که برای احداث این ۴ پروژه ۱۲۷ میلیارد  و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ضمن برشمردن پروژه های بخش فنی و نگهداری که اعتبار صرف شده برای آنها حدود ۲۵ میلیارد ریال می باشد، نیز بیان کرد: دو فروند اسکله شناور بندر شهید ذاکری و همچنین یک فروند اسکله مسافری بندر تفریحی کندالو در جزیره قشم از جمله پروژه های قابل افتتاح واحد فنی این اداره کل است.

به گفته ایدنی، پروژه پایانه ورود و خروج کامیون در بندر شهید رجایی با اعتباری بالغ بر ۱۶۲ میلیارد ریال نیز از دیگر پروژه‌هایی است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث و طی هفته دولت بهره برداری می شود.

وی در ادامه به پروژه های دیگر در دست اقدام در بندر شهید رجایی نیز اشاره کرد و گفت: احداث موتورپول و تعمیرگاه تجهیزات و همچنین احداث مخازن نگهداری فرآورده های نفتی به عنوان پروژه های سرمایه گذاری بخش خصوصی محسوب می شود که با اعتبار ۳۷۴ میلیارد ریال و اشتغالزایی بیش از ۸۰ نفر قابل کلنگ زنی خواهد بود.

عالی ترین مقام دریایی و بندری استان هرمزگان هدف عمده اجرای این پروژه ها را هموارسازی مسیر تبدیل بندر شهید رجایی به بنادر نسل سوم، توسعه بنادر مسافری و جزایر، ایجاد بستر مناسب در راستای حمل ونقل دریایی و مسافری و همچنین ایجاد فرصت‌های جدید اشتغالزایی دانست.

اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان راهبری بیش از ۷۰ بندر بزرگ و کوچک در این خطه از سرزمین زرخیز جنوب ایران را برعهده دارد؛ منطقه‌ای با دو هزار و ٢٣٨ کیلومتر مرز ساحلی که در محدوده آن حدود ۹۰ درصد سفرهای دریایی و ٦٠ درصد عملیات تخلیه و بارگیری کالای کشور انجام می شود.

تجهیز بندر باهنر برای مقابله با آلودگی نفتی

"محمد محسنی "گفت :سازمان بنادر ودریانوردی بعنوان مرجع ملی ،مسئول اجرای کنوانسیونهای دریایی مرتبط با مسائل آلودگی ناشی از کشتی‌ها در ایران بوده و با تجهیز کردن بنادر به تجهیزات پیشرفته مقابله با آلودگی نفتی سعی در رعایت الزامات کنوانسیون مذکور دارد .

 مدیر اداره بنادر ودریانوردی شهید باهنر افزود: بندرشهید باهنر نیز می‌تواند در صورت وقوع حوادث و  سوانح قهری همانند سایر بنادر دریایی کشور با کمک تجهیزات فوق گامی موثر در پاکسازی آلودگی‌ها نفتی و حفظ محیط زیست بردارد./

نظر شما