شناسهٔ خبر: 109327 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دستور کار قرار گرفت:

خط کشی ۲۵۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی ، فرعی و روستایی مازندران

مازندران - راهداری رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران اظهار داشت: تا پایان سال جاری ۲۵۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی ،فرعی و روستایی استان با اعتباری بالغ بر۲۵۰ میلیارد ریال خط کشی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از  مازندران ،  محسن یمینی با بیان اینکه خط‌کشی راه‌ها از مقرون به صرفه‌ترین علائم ایمنی هستند چون مستقیما در دید راننده قرار دارند، اظهارکرد: به منظور افزایش ایمنی، هدایت وسایل نقلیه و کاهش میزان تصادفات رانندگی عملیات خط‌کشی ۲۵۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی و فرعی استان آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال برای خط کشی راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال  نیاز است افزود: محورهای پرتردد در اولویت خط کشی هستند.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با تاکید براینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این پروژه تا پایان سال جاری  به پایان می‌رسد، گفت: خط‌کشی‌ها با استفاده از توان اکیپ‌ امانی اداره‌کل و همچنین پیمانکاران با صلاحیت انجام می‌شود.

 یمینی یکی از اهداف اجرای خط کشی در سطح محورها را تعیین محدودیتهای حرکت برای هریک از کاربران عنوان و خاطر نشان ساخت: محورهای ارتباطی هراز ، کندوان ، سوادکوه ، حمزه کلا- خشرودپی ،سپاه دانش، جواهرده، ساری-قائمشهر، ساری-دریا،  اوجی آباد –سیاهکلا، نیروگاه –گهر باران و کمربندی شمالی ساری برخی از محورهایی بوده که عمليات خط كشي در سال گذشته در آنها صورت پذيرفت.

وی در ادامه به عملیات گسترده روکش آسفالت در سطح محورهای استان اشاره و ادامه داد: با توجه به اجرای عملیات روکش آسفالت در سطح محورهای مواصلاتی ، این اداره کل به منظور افزایش ایمنی محور ، هدایت وسایل نقلیه ، تفکیک باندهای رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی ، عملیات اجرای خط کشی محورهای مذکور را بلافاصله در دستور کار خود قرار می دهد.

گفتنی است مازندران دارای ۱۰۴۰۰  کیلومتر  راه اصلی ، فرعی و روستایی است.