شناسهٔ خبر: 109367 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به چهارمحال و بختیاری خبر داد:

تأمین زمین برای ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن

فخاری.jpg معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان چهارمحال و بختیاری از تأمین ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تاکنون برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (]هارمحال و بختیاری)، علیرضا فخاری در بازدید از شهرک الهیه شهرستان بروجن و منظریه شهرکرد، اظهار داشت: تلاش ما برای تحقق چهار میلیون واحد طرح نهضت ملی مسکن در حال انجام است و بخشی از این تعهد در حال اجرا بوده و مابقی آن در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی تعدادی از واحدهای نهضت ملی مسکن در حد زیرسازی و فونداسیون انجام شده و برخی واحدها نیز در مرحله مطالعه قرار دارد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه اجرای قانون شرط اصلی برای تحقق تعهد طرح نهضت ملی مسکن است، تصریح کرد: برخی دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها زمینی که در سال های گذشته دریافت کرده‌اند؛ اما بلااستفاده مانده و در آن عملیات اجرایی انجام نداده‌اند را باید بازگردانند تا بتوان بخشی از نیاز به زمین برای طرح نهضت ملی مسکن را تامین کرد.

فخاری با بیان اینکه همچنان واحدهایی از مسکن مهر در کشور به مرحله بهره‌برداری نرسیده است، افزود: احداث ۳۴ هزار واحد از طرح مسکن مهر در کشور به دلیل ترک فعل، مشکلات حقوقی یا عدم پرداخت سهم متقاضی هنوز بهره‌برداری نشده که تلاش داریم این تعداد واحد را نیز تعیین تکلیف کرده و عملیات اجرایی آن را سرعت دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه از تأمین زیرساخت‌های لازم برای شهرک الهیه بروجن و شهرک منظریه شهرکرد خبر داد و گفت: تصمیمات خوبی برای آماده سازی و زیرساخت ها، دسترسی مسیرها، انتقال آبهای سطحی و آماده سازی فازهای بعدی گرفته شد و همچنین ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای برطرف شدن بخشی از این نیازمندی ها به شهرک الهیه بروجن اختصاص داده شد.

وی با بیان اینکه ضرورت اصلی توسعه شهری بعنوان زیرساخت اصلی آب است؛ خاطرنشان کرد: شهرک منظریه شهرکرد با مشکل تامین آب روبروست و تا وقتی آب وجود نداشته باشد نمی‌توان توسعه شهری انتظار داشت.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن افزود: ۳۰۰۰ واحد در محله ۳۴ منظریه در اجرای طرح جهش ملی مسکن آغاز شده و در مراحل مختلف اجرا هستند و ۶۶۰۰ واحد هم در محله۴۰ در حال شروع مرحله اجراست و در مجموع ۶۶۰۰ واحد در شهرکرد پوشش داده می شود.

فخاری پس از بازدید از شهرک الهیه بروجن و شهرک منظریه شهرکرد در محل ستاد ارتباطات مردمی وزارت راه و شهرسازی در استان حاضر شد و به سوالات مردم در خصوص مشکلات مسکن مهر، تأمین زمین برای نهضت ملی مسکن و مشکلات اراضی در پاسخ داد.

در طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور هدف‌گذاری شده که از این تعداد سهم چهارمحال و بختیاری سالانه دست‌کم ۱۰ هزار واحد مسکونی است.