شناسهٔ خبر: 109388 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان:

ارتقا و توسعه تمامی راه های ارتباطی استان ایلام هدف راه و شهرسازی استان است

مراسم کلنگ زنی واریانت نصریان ایلام.JPG طرح های بزرگی در جهت توسعه راههای استان ایلام در حال اجرا است و در حوزه جنوب استان نیز پروژه های عظیمی اجرایی شده است

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایلام) مراسم کلنگ زنی بهسازی و چهارخطه نمودن 4 کیلومتر از محور مهران- دهلران در منطقه نصریان با حضور بهرام نیا استاندار ایلام، علیزاده نماینده استان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ویژه دهلران ، معاونین استاندار و جمعی از مدیران و مسئولان استان برگزار شد که در این مراسم معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: خوشبختانه با پی گیریهای استاندار ایلام ، نماینده استان در مجلس شورای اسلامی و  مدیرکل راه و شهرسازی اخیراً طرح های بزرگی در جهت توسعه شهرستان دهلران و در مجموع استان ایلام در حوزه راههای ارتباطی اجرایی شده است و این روند ادامه خواهد داشت.

 ذوالفقار دوستی نیابه چهارخطه شدن محور دهلران به اندیمشک اشاره کرد و افزود: این مسیر طی چهار قطعه به بزرگراه تبدیل خواهد شد که هم اکنون قطعه اول آن به طول 12 کیلومتر در مرحله بهره برداری است و قطعه سوم به طول 30 کیلومتر آغاز شده و به زودی قطعات دوم و چهارم نیز اجرایی خواهد شد و همچنین راه آهن استان از شمال و جنوب استان نیز اشاره کرد و خاطر نشان کرد این مهم عملیاتی شده است.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان در خصوص اصلاح مسیر و چهار خطه کردن 4 کیلومتر از محور مهران به دهلران در منطقه نصریان گفت: کل برنامه ریزی برای چهار خطه شدن کل مسیر مهران تا دهلران صورت گرفته و با اولویت بندی و بر حسب اعتبارات در نظر گرفته شده قطعات این مسیر چهار خطه خواهند شد که حذف پیچهای پر حادثه و تبدیل 4 کیلومتر محور مذکور در منطقه نصریان از اولویتهای راه و شهرسازی استان است که قرارداد اولیه این 4 کیلومتر  1374 میلیارد ریال می باشد.

در این مراسم بهرام نیا استاندار ایلام با ذکر اینکه شهرستان دهلران به کارگاه عمرانی تبدیل شده است، ادامه داد: گوشه گوشه استان کار عمرانی است که این اقدامات در سایه همدلی و هم صدایی است.

وی راه ترانزیت حرم تا حرم را کار بسیار بزرگی دانست که به لطف خدا و با حمایت دولت در حال انجام است.

وی گفت: امروز فرصت بسیار خوبی بود که در جمع مردم دهلران قرار بگیرم و جویای مشکلات و مسایل آنان در تمامی بعدهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و عمرانی آنان باشیم.

وی از همه مدیران، معاونان استاندار، امام جمعه دهلران، نماینده مردم ایلام در مجلس، جانشین فرمانده سپاه استان، اعضای شورای تأمین استان و فرماندار دهلران که در این آیین حضور دارند، قدردانی کرد.

علیزاده نماینده استان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: آزاد راه پل زال ۱۲۶ کیلومتر است که در لایحه ۱۴۰۰ و پیوست امسال آمده است و سهم دولت ۳۰ درصد، سهم بانک ها ۴۰ درصد و سهم سرمایه گذار هم ۳۰ درصد که با پیگیری ها سهم دولت افزایش داشته است.

وی این پروژه را فراملی و متصل کننده کشور به عراق و دریای مدیترانه دانست و تاکید کرد: برآورد اولیه آن ۵۰ هزار میلیارد ریال است که به قیمت امروز حدود۸۰ هزار میلیارد ریال است.