شناسهٔ خبر: 109393 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديركل راه و شهرسازي خراسان رضوي خبر داد:

تعيين تكليف اراضی مورد نياز طرح نهضت ملی مسكن در شهرستان های گناباد و بجستان

سفرمديركل راه وشهرسازي خراسان رضوي به گناباد و بجستان22-2-1401 (5).jpg مدیرکل راه وشهرسازی خراسان رضوی گفت: موضوع تامین زمین برای ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های گناباد و بجستان بررسی و تعيين تكليف شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوي)، عباس يوسف زاده، مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوي در سفر يك روزه به شهرستان هاي گناباد و بجستان با همراهی محمد ذاكري معاون مهندسی و ساخت، محمدعلي منصوري معاون مسکن و ساختمان،  محمد حديدي و محمدرضا شكيبا مشاوران مديركل، غلامزاده كارشناس معاونت شهرسازي و معماری و تعدادي از مسوولین این اداره کل به شهرستان هاي گناباد و بجستان سفر کرد تا ضمن بازديد از اراضی پیشنهادی طرح نهضت ملی مسکن، از نزدیک اراضي مورد نظر را به ترتيب در قالب اراضي دولتي، اراضي مازاد دستگاه ها و نهادها، مساكن مهر باقي مانده و توافقات افراد، شناسايي و مورد بررسي قرار دهد.

يوسف زاده میزان ثبت نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان گناباد را در مجموع  ۶ هزار و ۶۷۵  نفر عنوان كرد و گفت: از اين تعداد ۳ هزار و ۱۹۰ نفر حائز شرايط اوليه هستند و در شهرستان بجستان نيز در مجموع ۳ هزار و ۲۵۹ نفر ثبت نام كرده اند و از اين تعداد ۲ هزار و ۱۳ نفر حائز شرايط اوليه هستند.

يوسف زاده گفت: تا به امروز پالایش اولیه‌ای که از سوی وزارت راه و شهرسازی انجام شده است، بيش از ۱۴۷ هزار نفر واجد شرایط در سطح استان خراسان رضوی شناخته شدند که در مرحله تایید نهايي قرار دارند.

وي در خصوص تامين زمين طرح نهضت ملي مسكن در اين شهرستان ها گفت: اراضي مورد نياز اين طرح در شهرستان هاي گناباد و بجستان مورد بازديد و بررسي قرار گرفت و پس از تعیین تکلیف موقعيت اين اراضي ها، وارد فاز اجرايي خواهد شد تا افراد واریز کننده وجه به صورت کامل به پروژه‌ها وصل شوند.  

وي تصريح كرد: بخشي از اراضي مورد نياز واحدهاي برنامه ريزي شده در شهرستان هاي گناباد و بجستان قبلا شناسايي و تحويل و در شرف طراحي و ساخت و يا در حال اجراست.

مديركل راه و شهرسازي خراسان رضوي همچنين ضمن بررسی مسائل و مشکلات حوزه راه و شهرسازي در این شهرستان‌ ها جهت رفع موانع، راهکارهای مرتبط با حوزه‌های کاری مختلف را ارائه كردند.