شناسهٔ خبر: 109402 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد؛

تدقیق اطلاعات سامانه مسکن ملی بر مبنای ظرفیت واقعی اراضی/ ارتقاء جایگاه استان اصفهان در ورود اطلاعات سامانه‌ای طرح نهضت ملی مسکن

امیر زاغیان اصفهان معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در جلسات هماهنگی‌ برنامه‌های حوزه مسکن استان اصفهان موضوعات مرتبط با تامین زمین مطرح و رفع مشکلات جهت تسریع در پیشرفت پروژ‌ه‌ها و تدقیق اطلاعات سامانه برمبنای ظرفیت واقعی اراضی انجام پذیرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ امیر زاغیان معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: بنا بر دستور علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان جلسات هماهنگی برنامه‌های حوزه مسکن استان اصفهان طی چهار روز پیاپی جهت بررسی و رفع موانع برنامه‌ریزی و تشکیل شد.  

وی اذعان داشت: این جلسات با حضور معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان، روسا و کارشناسان مرتبط در این معاونت، روسای ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌ها و مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی برگزار شد.  

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: هدف این جلسات هماهنگی و بررسی پیرامون مباحث (تامین زمین- پالایش متقاضیان- وضعیت پروژه‌های نهضت ملی و پروژه‌های مشارکتی و...) بوده است.  

وی ادامه داد: همچنین عملکرد شهرستان‌های استان اصفهان در خصوص طرح‌های ملی مسکن مورد بررسی قرار داده شد.  

زاغیان عنوان کرد: موضوعات تامین زمین با اولویت اراضی داخل محدوده، اراضی که قابلیت تغییر کاربری دارند و اراضی نیازمند الحاق مطرح شدند و رفع مشکلات جهت تسریع در پیشرفت پروژ‌ه‌ها و تدقیق اطلاعات سامانه برمبنای ظرفیت واقعی اراضی انجام پذیرفت.  

وی گفت: مطابق با تصمیم‌گیری‌های بعمل آمده مقرر شد تا پالایش متقاضیان در اسرع وقت و ترجیحاً تا پایان اردیبهشت‌ماه سال‌جاری انجام شود.  

گفتنی است: با توجه به تاکیدات مدیرکل راه و شهرسازی استان و پس از تشکیل این جلسات، تدقیق اطلاعات سامانه انجام پذیرفت و تخصیص زمین و نسبت تخصیص زمین به متقاضیان حائز شرایط نیز افزایش یافت، بر این اساس جایگاه استان اصفهان از لحاظ ورود اطلاعات در سامانه و تدقیق اطلاعات سامانه برمبنای ظرفیت واقعی اراضی ارتقاء یافت.