شناسهٔ خبر: 109459 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اعلام کرد:

آغاز عملیات اجرایی۵۷۱۰ واحد مسکونی در خراسان شمالی/ تعیین تکلیف بیش از ۸۴ درصد متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن

طرح نهضت ملی خراسان شمالی مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی ضمن اعلام آغاز عملیات اجرایی برای ۵۷۱۰ واحد مسکونی در سطح استان گفت: براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی استان خراسان شمالی رتبه اول کشوری را با تعیین تکلیف بیش از ۸۴ درصد متقاضیان به خود اختصاص داده است.

قاسم قاسمی مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ میزان ثبت نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن در استان را ۵۸ هزار و۴۶ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲۶۹۷۴ متقاضی واجد شرایط بوده اند و تعداد ۲۹۳۴۷ متقاضی یا انصراف داده و یا واجد شرایط نبوده و یا ثبت نام تکراری دارند و مابقی در انتظار تکمیل استعلامات هستند.

قاسمی با اعلام اینکه ۷۸۰۱ متقاضی واریزی خود را انجام داده اند بیان کرد: از این تعداد ۲۵۸۴ متقاضی به پروژه ها متصل شده اند و ۵۲۱۷ متقاضی در حال تخصیص پروژه است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی با اعلام سهمیه چهار ساله استان در طرح نهضت ملی مسکن که ۴۸ هزار واحد است، خاطر نشان کرد: بیشترین ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن استان خراسان شمالی در شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین بوده است.

وی در مورد روند پالایش‌ها در خراسان شمالی گفت: پالایش متقاضیان در حال انجام است و در این حیث اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی رتبه اول کشوری را دارد و بیش از ۸۴ درصد متقاضیان را تعیین تکلیف کرده است.

قاسمی با اعلام اینکه عملیات اجرایی بیش از ۹ هزار واحد در استان خراسان شمالی آغاز شده است، بیان کرد: میانگین پیشرفت فیزیکی ساخت مسکن در سطح استان از ۳ درصد تا ۵۰ درصد است.

وی ضمن اشاره به اینکه شهر جدید در طرح نهضت ملی مسکن در استان خراسان شمالی تعریف نشده است، تصریح کرد: تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن در استان خراسان شمالی بر مبنای چهار سال ۷۰۰ هکتار است که از این مقدار ۳۱۸ هکتار تأمین شده است و مشکلی وجود ندارد و همچنین ۵۸۹ هکتار در حال نهایی شدن است و مشکلی در بحث تأمین زمین در استان وجود ندارد و همچنین در حال توافق با مالکین و الحاق به محدوده جهت تأمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن هستیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی در مورد چگونگی اجرای بیمه کیفیت واحدهای مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن استان افزود: در خصوص اجرای بیمه کیفیت واحدهای مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن از سوی وزارت متبوع منتظر ابلاغ ضوابط مربوطه هستیم و به محض ابلاغ کارهای مربوطه انجام خواهد شد.

قاسمی در پایان در مورد آخرین وضعیت طرح مسکن مهر استان گفت: در طرح مسکن مهر بیش از ۲۶ هزار واحد در استان تعریف شده است که از این مقدار بیش از ۲۴ هزار واحد تکمیل شده و به متقاضیان تحویل داده شده است که تعداد ۱۸۹۰ واحد فاقد متقاضی در استان وجود دارد که به دلیل نوسانات قیمت مصالح، پیمانکاران موفق به تکمیل پروژه نشده اند و در حال تبدیل شدن به طرح نهضت ملی مسکن هستند که با تبدیل این پروژه ها مشکل حل خواهد شد و پرونده مسکن مهر نیز بسته خواهد شد.