شناسهٔ خبر: 109460 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری خبر داد :

آشكار سازي نقاط پر تصادف در جاده هاي استان مازندران

مازندران - معاون راهداری معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از آشكار سازي نقاط پر تصادف در جاده هاي اين استان بمنظور افزایش ایمنی و کاهش تصادفات جاده ای خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از  مازندران ،  اسماعیل فولادی از آشكارسازي نقاط پرتصادف به عنوان يكي از روشهاي كاهش سوانح رانندگي و افزايش ايمني تردد ياد كرد و اظهار داشت : با عنايت به شناسايي نقاط پرتصادف استان از سنوات گذشته اقدامات مؤثري درخصوص رفع اين نقاط صورت گرفته و درهمين راستا نيز نصب انواع علائم به عنوان يك اقدام كم هزينه ، زودبازده ، توانسته در جهت كاهش تصادفات و سوانح رانندگي نقش بسيار مؤثري ايفا نماید.

وی در خصوص ارتقاء و ايمن سازي محورهاي استان خاطر نشان ساخت: اقبال و استقبال عموم كاربران جاده اي براي تردد از سطح محورهاي مازندران بالاست ، از اين رو اميدواريم با برنامه ريزي و تلاش مضاعف بتوانيم سرعت قابل توجهي در حذف نقاط پرتصادف داشته باشيم.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اشاره به اينكه راههاي ارتباطي مازندران به دليل گردشگر پذير بودن و نزديكي به پايتخت از اهميت ويژه اي برخوردار بوده و از راههاي بسيار پرتراكم محسوب مي شوند افزود : فاصله كم مراكز جمعيتي در مازندران و تراكم شهرها بر اهميت راههاي درون استاني افزوده است و اين در حالي است كه هنوز توجه ويژه اي به اين راهها نگرديد.

وی خاطر نشان ساخت: محورهاي ارتباطي مازندران به دليل حجم بالاي ترافيك و تردد وسايل نقليه جز محورهاي حساس كشور محسوب شده ، لذا ايمن سازي اين محورها و حذف نقاط پرتصادف به عنوان دو برنامه اصلي اين اداره كل همواره به طور ساري و جاري در دستور كار قرار دارد.

  فولادی به اقدامات ايمن سازي در سطح محورهاي استان اشاره و افزود  : اقدامات وسيع و گسترده اي در خصوص ايمن سازي محورهاي مازندران در قالب اجراي روكش آسفالت ، خط كشي ، نصب علائم ، اَشكار سازي نقاط پر تصادف و ... به اجرا در آمدست اقدام است.

وي با اعلام اين مطلب كه سال گذشته سال پركاري براي مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوده يادآور شد : خوشبختانه با توجه به حضور مهندسان متعهد و كار آزموده در محل پروژه ها ، اميد آن است در سال جاري هرچه زودتر شاهد بهره برداري نهايي از پروژه ها باشيم چرا كه حق مردم شريف ايران اسلامي است كه جاده هايي ايمن و استاندارد داشته باشند.