شناسهٔ خبر: 109464 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان:

تابلوهای غیرمجاز تبلیغاتی از حاشیه راه‌های خراسان جنوبی جمع آوری می شود

اسداله جلال زاده.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از جمع آوری تابلوهای غیر مجاز تبلیغاتی از حاشیه محورهای مواصلاتی استان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در(خراسان جنوبی) اسداله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: نصب هر گونه تابلو تبلیغاتی و اختصاصی در حریم راه‌های استان فقط با مجوز این اداره کل مجاز است و تمامی تابلوهای غیر مجاز از سطح جاده های این استان جمع آوری می شود .

وی عدم آشنایی اشخاص حقیقی و حقوقی با قوانین و مقررات نصب تابلوهای تبلیغاتی و اختصاصی در حاشیه راه ها را علت اصلی این مسئله  اعلام کرد و افزود: برخی افراد به صورت خود سرانه اقدام به نصب تابلو های مذکور به صورت غیر مجاز می کنند که این موضوع باعث اختلال در ایمنی و ترافیک و موجب بروز مشکلاتی در جاده های این استان و به وجود آمدن سوانح رانندگی می‌شود.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی تاکید کرد: نصب تابلو حاشیه در جاده ها برحسب مكانيابي توسط كارشناسان به گونه اي انجام می‌شود كه از لحاظ ايمني خطري براي رانندگان نداشته باشد.

جلال زاده تصریح کرد: با توجه به اينكه حفظ سلامت و ايمنی رانندگان بسيار حائز اهميت است به صاحبان واحد ها و مراكز توليدي خدماتي و رستوران هاي حاشيه راههاي استان توصيه مي شود كه با احترام به حقوق هموطنان و براي كمك به ارتقاي ايمني جاده ها نسبت به جمع آوري تابلو غير مجاز اقدام کنند.

وی یادآور شد: این اداره کل  با تلاش ادارات تابعه ضمن اخذ حكم از مراجع قضايي و همکاری نيروهاي انتظامي استان به صورت مداوم اقدام به جمع آوري تابلو هاي تبليغاتي غیر مجاز از حریم جاده هاي استان کرده است.

جلال زاده خاطر نشان کرد: طی سال ۱۴۰۰، در این راستا ۶۴ تابلوی غیر مجاز در حاشیه راه‌های استان و از ابتدای سال نیز ۱۲ تابلو جمع آوری شده است.