شناسهٔ خبر: 109479 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

افزایش سقف اجاره‌بها ۲۵ درصد است/ تخصیص ۴۰ هزار میلیاردتومان تسهیلات ودیعه مسکن

بررسی پیشرفت پروژه طرح نهضت ملی مسکن به ریاست وزیر راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه افزایش سقف اجاره‌بها ۲۵ درصد است و باید رعایت شود از تخصیص ۴۰ هزار میلیاردتومان تسهیلات ودیعه مسکن خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در نشست بررسی روند پیشرفت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در ساختمان دادمان گفت: در حوزه اجاره پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی پرداخت ۴۰ تا ۷۰ هزار میلیاردتومان تسهیلات ودیعه مسکن به خانوارهای دهک‌های پایین از منابع قانون جهش تولید مسکن است که شورای پول و اعتبار با ۴۰ هزار میلیاردتومان موافقت کرده است.  

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه در ایام کرونا و در طی دو سال گذشته حدود ۱۴ هزار میلیاردتومان وام ودیعه مسکن به متقاضیان پرداخت شد، افزود: پیشنهاد ما این است که به متقاضیان وام ودیعه مسکن در شهرهای مختلف ۱۰۰، ۷۰، ۴۰ میلیون تومان تسهیلات ودیعه پرداخت شود که در حال حاضر با ارقام ۶۰، ۴۵ و ۳۵ میلیون تومان موافقت شده است.

قاسمی تاکید کرد: برنامه ما این است که اجازه ندهیم تا افزایش اجاره‌بها از ۲۵ درصد بالاتر برود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود توضیح داد: برای کسب اطلاعات دقیق از اجاره مسکن، پیشنهاد می کنیم وزارت راه و شهرسازی به سامانه ثبت معاملات متصل شود.