شناسهٔ خبر: 109486 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل:

حفاری تونل دوم حیران تا آخر خردادماه تکمیل می شود

محبوب حیدری - اردبیل مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: احداث تونل دوم اردبیل – حیران با پیشرفت مناسب در حال اجراست و عملیات حفاری این تونل تا آخر خردادماه به سرانجام می رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل ) ، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهار کرد: یکی از پروژه های مهمی که در سه سال گذشته و با تخصیص ردیف ملی پیگیر جدی اجرای آن بودیم تونل دوم اردبیل – حیران است که از سال ۹۷ با تکمیل مطالعات عملیات اجرایی تونل از اوایل سال گذشته آغاز شده و در حال حاضر تنها ۱۵۰ متر از حفاری این تونل باقی مانده است.

وی با بیان اینکه تا آخر خرداد حفاری تونل به شکل کامل تکمیل شده و عملیات کف برداری و لاینینگ شروع می شود، خاطرنشان کرد: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار براین پروژه نیاز است و سعی داریم تا ظرف یک سال آینده کل تونل دوم حیران را تکمیل و آماده عبور کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل علت کندی اجرای این پروژه را در مراحل انفجار و حفاری ریزش های تونل در دو سمت اردبیل به سمت آستارا و آستارا به سمت اردبیل اعلام کرد و گفت: قبل از عید به دلیل شرایط مناسب حفاری سه متر حفاری روزانه انجام می شد ولی با ریزش هایی که رخ داده از هر دو طرف هم اکنون روزانه یک و نیم متر پیشرفت حفاری را شاهد هستیم.

حیدری بیان کرد: با تثبیت محل ریزش تونل روند کار را در تونل دوم اردبیل – حیران شاهد هستیم و امیدواریم در ماه های آینده شرایط مطلوبی را در روند حفاری و لاینینگ و کف برداری شاهد باشیم.

وی افزود: تردد مردم در حال حاضر بدون هیچ مشکلی در حال انجام است چرا که ما خارج از این مسیر پروژه را به پیش می بریم و با بهره برداری از تونل دوم ترافیک این مسیر نیز تعدیل خواهد شد.