شناسهٔ خبر: 109498 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل:

۵ کیلومتر باند دوم ورودی شهرستان گرمی زیر بار ترافیک می رود

محبوب حیدری - اردبیل مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : احداث ۵ کیلومتر باند دوم ورودی شهرستان گرمی بزودی زیر بار ترافیک رفته و در اختیار هم استانی های عزیز قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری  راه و شهرسازی ( استان اردبیل ) ، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با تاکید بر ضرورت ادامه عملیات اجرایی باند دوم گرمی – بیله سوار گفت : تلاش بر تسریع درعملیات اجرایی پروژه در جهت تامین مصالح روسازی وحل مشکل تأمین مصالح از معادن منطقه هستیم .

حیدری اجرا و احداث ابنیه فنی مسیر بیله سوار تا سه راهی گوگ تپه اشاره کرد و افزود : از مجموع مسیر ۴۶ کیلومتری احداث باند دوم گرمی به‌ بیله‌ سوار ، ۳۱ کیلومتر مسیر در حوزه استحفاظی شهرستان بیله سوار و ۱۵ کیلومتر از این مسیر در حوزه شهرستان گرمی واقع شده است .

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اردبیل به مزایای احداث باند دوم گرمی – بیله سوار اشاره و اضافه‌ کرد: هدف از اجرای این طرح تسهیل در تردد ترانزیت بین ‌المللی پایانه مرزی بیله‌ سوار و همچنین تردد ایمن ترافیک شهرستان‌های شمالی استان به اردبیل و در نهایت مرکز کشور است. 

عضو شورای اداری استان در خصوص ۵ کیلومتر احداث باند دوم ورودی شهرستان گرمی عنوان داشت : در حدود ۳ کیلومتر جدول گذاری ورودی شهر گرمی انجام شده و نصب تابلوعلایم و خط کشی مسیر نیز بعد از اتمام جدول گذاری محقق یافته و بزودی این محور نیز زیر بار ترافیک رفته و در اختیار هم استانی های عزیز قرار خواهد گرفت .

با بهره ‌برداری از این محور علاوه بر افزایش ایمنی تردد ، کاهش مصرف سوخت ، کاهش زمان سفر ، افزایش جذب سرمایه‌ گذار و در نهایت توسعه اقتصادی ، گردشگری ، فرهنگی و اجتماعی علی الخصوص در بحث محصولات کشاورزی و شاهد توسعه زیرساخت‌های شمال استان در منطقه خواهد بود.