شناسهٔ خبر: 109533 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد؛

ثبت نام بیش از ۱۲۵ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان سیستان و بلوچستان/ بهره برداری از۵۲۰۰ واحد مسکونی در هفته دولت/ پیشرفت ۴۵ درصدی واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن

پنج هزار و ۲۵۱ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان تا پایان سالجاری مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با اعلام ثبت نام بیش از ۱۲۵ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی ساخت مسکن در سطح استان ۴۵ درصد بوده است.

عطاءاله اکبری مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ میزان ثبت نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن در استان را ۱۲۵ هزار و۴۲۱ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۴۹۷۳۳ متقاضی واجد شرایط بوده اند. برای کلیه متقاضیان واجد شرایط پیامک ارسال شده است و تاکنون ۲۲هزار و ۵۲۳ نفر مراجعه کرده اند و همچنین تعداد ۷ هزار ۳۹۴ نفر واریز وجه انجام داده اند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با اعلام سهمیه چهار ساله استان در طرح نهضت ملی مسکن که ۹۶ هزارو ۱۹۶ واحد است، خاطر نشان کرد: بیشترین ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن استان در شهرهای زاهدان، سراوان، میرجاوه، زابل، خاش، مهرستان و جالق بوده است.

وی در مورد روند پالایش‌ها در سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون پالایش۲۲ هزار و ۵۲۳ نفر از متقاضیان انجام شده است.

اکبری با اعلام آغاز عملیات اجرایی پروژه ها در استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: میانگین پیشرفت فیزیکی ساخت مسکن در سطح استان ۴۵ درصد بوده است.

 مدیر کل راه و شهرسازی استان با اشاره اینکه در استان سیستان و بلوچستان برای احداث یکصدهزار و ۳۲۰ واحد زمین تامین شده است ، بیان کرد: عملیات اجرایی بیش از۵۲۰۰ واحد مسکونی شروع شده است و اولین واحدهای طرح نهضت ملی مسکن مطابق برنامه زمانبندی درهفته دولت سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی در ادامه گفت: ۱۹۰۷هکتار از محل اراضی موجود، تغییر کاربری، مازاد دستگاه ها و الحاق تأمین زمین انجام شده است که با توجه به نیازچهار ساله استان و میزان۱۳۶۳هکتار قریب به۱۴۰ درصد و بیش از نیاز استان زمین تأمین شده است.

اکبری در پاسخ به سوالی در مورد احداث شهر جدید در طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان گفت: برای شهرهای فاقد زمین در حوزه سیستان ، زمین مورد نیاز در شهر جدید رامشار منظور شده است.
 اکبری در مورد اجرای بیمه کیفیت واحدهای مسکونی گفت: تفاهمنامه فیمابین وزارت راه وشهرسازی و بیمه البرز به سازندگان طرف قرارداد اعم از تعاونی ها ، بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) جهت رعایت مفاد ابلاغ شده است .

مدیر کل راه و شهرسازی استان در پایان در مورد آخرین وضعیت طرح مسکن مهر استان گفت: در دهه فجر سال ۱۳۹۸همزمان با آغازعملیات آماده سازی طرح نهضت ملی مسکن ( اقدام ملی) جشن پایان مسکن مهر با حضور مدیر عامل محترم سازمان ملی زمین و مسکن و هیئت همراه برگزار شد.