شناسهٔ خبر: 109550 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان خبر داد؛

نقش آفرینی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بوشهر در طرح نهضت ملی مسکن و پروژه‌های بزرگراهی

آزمایش عمرانی مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان بوشهر از نقش‌آفرینی این آزمایشگاه در طرح نهضت ملی مسکن و پروژه‌های بزرگراهی متعلق به وزارت نفت و راه و شهرسازی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلام‌رضا قاسمی، مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان بوشهر گفت: آزمایشگاه این استان طی سال گذشته به عنوان بازوی توانمند دستگاه‌های اجرایی در نظارت، کنترل و ارتقاء کیفی پروژه‌های عمرانی نقش تاثیرگذاری داشته است و در راستای اهداف کلان نظام فنی و اجرایی و وزارت راه و شهرسازی در افزایش طول عمر مفید و ارتقاء کیفی پروژه‌های عمرانی ملی و استانی قدم برداشته است.

وی افزود: آزمایشگاه استان ضمن بهره‌مندی از ۱۰۵ نفر نیروی متخصص فنی و بهره‌‌گیری از تجهیزات مدرن، منحصربه‌فرد و به‌روز، دارای شش شعبه شهرستانی و ۶۵ آزمایشگاه محلی مستقر در پروژه‌های سطح استان بوده که خدمات فنی و آزمایشگاهی را به دستگاه‌های اجرایی و فعالان بخش خصوصی ارائه می‌دهد.

قاسمی با بیان اینکه این آزمایشگاه به طور شبانه روزی نسبت به ارائه خدمات آزمایشگاهی اقدام می‌کند، عنوان کرد: حدود ۶۰ درصد از پروژه‌های همکاری آزمایشگاه در شهرستان‌های کنگان و عسلویه قرار گرفته که با توجه به توانمندی آزمایشگاه و اخذ گواهی نامه‌های معتبر بین المللی توانسته است پروژه‌های مهم ملی و استراتژیک استان را با موفقیت، حساسیت و استاندارد لازم به سرانجام برساند و علاقمندی مشاوران خارجی را در این منطقه جلب کند.

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان بوشهر با اشاره به آمار عملکرد فنی این استان، اظهار کرد: در سال گذشته ۲۵ مورد آزمایش مطالعات ژئوتکنیک، دو هزار و ۲۰۱ متر حفاری، ۶۷ مورد آزمایش طرح اختلاط بتن، ۲۱ مورد آزمایش طرح اختلاط آسفالت انجام شده که نسبت به سال قبل از آن بیش از ۱۴ درصد درآمد آزمایشگاه استان افزایش یافته است.

وی با اشاره به ارتباط تنگاتنگ با سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در استان تصریح کرد: این آزمایشگاه با هدف ورود به بازارهای جدید توانست ضمن مبادله قراردادهای جدید یا تمدید آن در سال گذشته خدمات ارتقاء کیفی و مطالعاتی احداث پروژه‌های بزرگ نفتی، پتروشیمی، طرح نهضت ملی مسکن و بزرگراهی متعلق به وزارتخانه نفت و راه و شهرسازی را عهده دار شده و خدمات منحصربه‌فرد و استاندارد خود را به پروژه‌های ملی و استانی ارائه کند.

قاسمی افزود: این آزمایشگاه همچنین با حضور فعال در عملیات کنترل کیفی در پروژه‌های وزارت نیرو ، خدمات آزمایشگاهی و کیفی شش سد استان را برعهده داشته و در پروژه‌های ملی وزارتخانه‌های بهداشت، جهاد کشاورزی، علوم و سازمان انرژی اتمی خدمات مطلوبی را ارائه کرده است.

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان بوشهر تصریح کرد: طی سال گذشته این آزمایشگاه با استقرار چهار آزمایشگاه محلی در پروژه‌های توسعه میدان‌های نفتی در شهرستان گناوه، سد دشت پلنگ، سه واحد پتروشیمی بزرگ در منطقه کنگان و همچنین استقرار در بزرگ‌ترین پایانه صادرات پتروشیمی برای شرکت صنایع پتروشیمی ایران نقش آفرین بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا برای اولین بار در استان بوشهر این آزمایشگاه موفق شد در انجام مطالعات ژئوتکنیک دریایی و توسعه بنادر شمالی استان شامل گناوه، دیلم و بندر ریگ اثرگذار باشد که این اقدام در نوع خود کم نظیر است.

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان بوشهر با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی در این استان افزود: این آزمایشگاه موفق شد برای همکاران، کارشناسان و مدیران دستگاه‌های اجرای بیش از سه هزار نفر- ساعت دوره آموزشی برگزار کند.

به گزارش شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، قاسمی با اشاره به کسب گواهینامه‌های بین المللی گفت: این آزمایشگاه در راستای ارائه خدمات آزمایشگاهی و فنی منحصربه‌فرد در سال گذشته موفق به دریافت گواهینامه ISO:۱۷۰۲۵ از مرکز تأیید صلاحیت ایران شد.