شناسهٔ خبر: 109575 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با دستور رئیس جمهور؛

عملیات اجرایی بیش از ۲۴ هزار واحد مسکونی در سه شهر جدید اصفهان آغاز شد

آغاز عملیات اجرایی نهضت ملی مشک شهرهای جدید اصفهان همزمان با سراسر کشور و با دستور رئیس جمهور، ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن سه شهر جدید استان اصفهان آغاز شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: در جلسه ویدئو کنفرانسی شورای عالی مسکن، فرمان آغاز عملیات اجرایی ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی تولید مسکن از سوی رئیس جمهور صادر شد، که از این میزان بیش از ۲۴ هزار واحد مربوط به شهرهای جدید استان اصفهان بود.  

 وی گفت: مطابق با برنامه، این واحدهای مسکونی در شهر جدید بهارستان به تعداد شش هزار و ۶۵۶ واحد، در شهر جدید فولادشهر به تعداد ۱۴ هزار و ۷۵۰ واحد و در شهر جدید مجلسی به تعداد دو هزار و ۸۷۲ واحد احداث می‌شوند.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: مراسم آغاز عملیات اجرایی این واحدها امروز بصورت ویدئو کنفرانسی برگزار، که مراسم نمادین آغاز این طرح در استان اصفهان در شهر جدید بهارستان و شهر جدید فولادشهر تشکیل شد.  

 وی با اشاره به ثبت‌نام ۴۱۹ هزار و ۳۶۸نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان اذعان داشت: تا کنون ۱۴۲ هزار و ۵۶۸ نفر حائز شرایط اولیه بوده‌اند.  

 قاری‌قرآن با اعلام سهمیه چهار ساله استان در طرح نهضت ملی مسکن که ۲۰۳ هزار واحد است، خاطر نشان کرد: بیشترین ثبت‌نام برای طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان در سه شهر بهارستان، شاهین شهر و فولادشهر بوده است.  

 وی با بیان اینکه در بعضی از شهرهای استان عملیات اجرایی شروع و فونداسیون، اسکلت و سقف در حال اجرا است، بیان کرد: میانگین پیشرفت فیزیکی ساخت مسکن در سطح استان حدود ۱۶ درصد است.