شناسهٔ خبر: 109604 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان خبر داد:

اجرای بیش از ۲۵۰۰ واحد مسکونی در مازندران/ تائید نهایی ۱۰ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن

ببینید| پیشرفت نهضت ملی مسکن در شهرستان ارومیه مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران از اجرای بیش از دو هزار و ۵۰۰ واحد در قالب تسهیلات خودمالک و تائید نهایی ۱۰ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن استان خبر داد.

سید محمد نظری، مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ از نام‌نویسی بیش از ۱۱۷ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان مازندران خبر داد و گفت: بالغ بر ۶۹ هزار نفر دارای شرط اولیه بودند و از تعداد مذکور حدود ۱۰هزار نفر نیز نسبت به تکمیل و بارگذاری مدارک اقدام کردند و موفق به اخذ تائیدیه نهایی شدند.

وی بیشترین متقاضی را مربوط به شهر بابل برشمرد و عنوان کرد: بابل با بیش از ۱۷ هزار نفر ثبت نام در سامانه بالاترین تعداد را داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران با اشاره به اینکه برنامه تعریف شده چهارساله استان ۱۵۵ هزار واحد بود،‌ اظهار کرد:‌ این میزان با توجه به متقاضی محور بودن طرح نهضت ملی مسکن قابل اصلاح است.  

نظری با بیان اینکه حدود یک هزار و ۲۰۰ متقاضی واریز وجه مرحله اول را انجام داده‌اند، گفت: به همین تعداد در زمین دولتی در مراحل مختلف، واحد در دست اجرا است.

وی تصریح کرد:‌ علاوه بر آن بیش از دو هزار و ۵۰۰ واحد در قالب تسهیلات خودمالک و ۷۶۰ واحد تسهیلات بازآفرینی شهری اجرایی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران پالایش متقاضیان را وابسته به بارگذاری و ارائه مستندات توسط متقاضیان خواند و اعلام کرد: در جهت رفاه حال افراد، دفاتر پیشخوان دولت برای موضوع آموزش دیده و مشغول ارائه خدمات به متقاضیان هستند.