شناسهٔ خبر: 109651 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی:

هیچ‌یک از ثبت نام کنندگان طرح اعطای زمین حذف نشده‌اند/وزارت راه و شهرسازی در انتظار تصویب آیین‌نامه اجرایی توسط هیات وزیران

پروانه اصلانی مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه آیین‌نامه اجرایی قانون ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در انتظار تصویب هیات وزیران قرار دارد، گفت: هیچ خانواده ثبت نام شده در طرح اعطای زمین از این فرایند حذف نشده است‌.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پروانه اصلانی مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در برنامه زنده میز اقتصاد شبکه خبر صدا و سیما، درباره اعطای زمین بر اساس فرم ج به خانوارهای دارای بیش از دو فرزند توضیح داد: بر اساس ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، آیین نامه اجرایی در هیات وزیران باید تصویب شود که این آیین‌نامه ارسال شده و هم اکنون در دستور کار کمیسیون قرار دارد.

اصلانی خاطر نشان کرد: وزارت راه وشهرسازی در زمان مقرر آیین‌نامه اجرایی را به هیات وزیران ارسال و حتی قبل از تصویب آیین‌نامه فرایند ساماندهی شناسایی متقاضیان و ثبت نام‌ها را آغاز کرده‌ است.

وی افزود: تا کنون بیش از ۳۰ هزار خانوار دارای بیشتر از ۳ فرزند و حتی ۷ فرزند ثبت نام کرده اند.

مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن گفت: هماهنگی‌های لازم برای اقدامات اجرایی این قانون در وزارت راه‌ و شهرسازی انجام شده و به محض تصویب آیین نامه ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، فرایند اجرایی آغاز خواهد شد.

اصلانی خاطر نشان کرد: به صورت نمادین یک قطعه زمین ۲۰۰ متری در استان آذربایجان غربی به یک خانواده با ۳ فرزند به شکل کامل واگذار شده است.

مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های این طرح آماده شده، گفت: در حال حاضر ثبت نام‌ها انجام شده و حتی برای تمامی ثبت نام کنندگان نیز پالایش‌ها انجام گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به‌ اینکه هنوز فرم ج بررسی نشده، هیچ متقاضی مسکن ثبت نام کننده‌ای نیز از این فرایند حذف نشده است‌.

گفتنی است تبصره ۳ ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، وزارت راه وشهرسازی را مکلف کرده است با همکاری وزارت جهاد و کشاورزی آیین‌نامه این ماده را حداکثر ۳ ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این  قانون آیین نامه اجرایی را تهیه و برای تصویب به هیات وزیران ارسال کند که این آیین‌نامه توسط وزارت راه و شهرسازی در موعد مقرر ارسال شده است.