شناسهٔ خبر: 109683 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری همدان:

آموزش جوامع محلی در کاهش سرقت تابلوها و علائم جاده ای موثر است

مدیرکل راهداری همدان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان گفت: بحث آموزش‌ و فرهنگ‌سازی در بین جوامع محلی در کاهش سرق تابلوها و علائم جاده ای نقش موثری دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی همدان، صفر صادقی راد در سومین نشست کمیته حفاظت و مراقبت سامانه‌های هوشمند جاده‌ای استان گفت:: بحث نصب حفاظ کنتورها و ترانس ها برای جلوگیری از سرقت را با شدت در دستور کار داریم که با پیگیریهای ما کاهش ۷۱ درصد سرقت جاده‌ای را داشته ایم.

وی افزود: بحث خود مراقبتی و نرم افزاری نیز در حال انجام است و درصدد هستیم گشت‌های مشترک با دیگر سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی را نیز افزایش دهیم .

صادقی راد ادامه داد: با توجه به اینکه سامانه های هوشمند جاده‌ای جزو اموال عمومی مردم محسوب شده و نقش بسزایی در کاهش حوادث و تصادفات جاده ای دارند، دارد، لازم است در نگهداری و حفاظت از آنها تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: با توجه به توان استفاده از نیروهای مردمی به ویژه دهیاران و بخشداران برای اطلاع رسانی اهالی روستاهای مجاور جاده در خصوص مراقبت از این سامانه‌ها اقداماتی انجام شده که می توانند در صورت وجود هرگونه مورد مشکوک با تلفن ۱۴۱ و یا ۱۱۰ تماس حاصل کنند..

مدیرکل راهداری همدان ابراز داشت: البته صدا و سیما نیز برنامه های فرهنگ سازی در استان و مراقبت از رانندگان و کاربران جاده‌ای و اهمیت این سامانه‌ها در جاده‌های استان در راستای کاهش و کنترل رفتار رانندگان را در دستور کار خود دارد.

صادقی راد یادآور شد: چون این سامانه های هوشمند جاده‌ای با توجه به مراحل خریداری، نصب، نگهداری و پشتیبانی خود هزینه بسزایی را برای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور دارد به همین منظور در جهت هوشمندسازی حمل و نقل دستگاه‌های مرتبط با مدیریت جاده‌ای اهتمام ویژه ای دارد.

این مسئول تصریح کرد: این اداره کل در بحث مدیریت حمل و نقل جاده‌ای در کشور در رتبه بالایی قرار گرفته که با تلاش شبانه روزی مجموعه مرکز مدیریت اطلاعات راههای استان حاصل شده است.