شناسهٔ خبر: 109714 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در همایش تجلیل از خیرین راهساز مطرح کرد :

نیک‌اندیشی و کار خیر صرفا تمکن مالی نیست

همایش تجلیل از خیرین راهساز مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در همایش تجلیل از خیرین راهساز اداره کل راه و شهرسازی لارستان و غرب هرمزگان که در سالن همایش‌های این اداره کل برگزار شد از تفاهم‌نامه‌ای که با خیرین برای ۲۰۰ کیلومتر راه بسته شده است خبر داد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لارستان)، «حسن شبانی» مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در همایش تجلیل از خیرین راهساز اداره کل راه و شهرسازی لارستان و غرب هرمزگان که در سالن همایش‌های این اداره کل برگزار شد اظهار داشت: انسان‌های نیکوکار نسبت به دیگران حس مهربانی دارند، این انسان‌های خوش‌قلب، به کل انسان‌ها حس مهرورزی دارند.

 وی خاطرنشان کرد: جایگاه نیکوکاری از نظر عُرف و شَرع امری بسیار پسندیده است و از اهمیت و جایگاه بلندی در رفتارهای اجتماعی برخوردار است؛ به طور کل، احسان و نیکوکاری همتِ بلند می‌خواهد و قلبی رئوف، نه صرفا تمکن مالی.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان تصریح کرد: تاریخچه نیکوکاری در منطقه لارستان، جنوب استان فارس و غرب هرمزگان به سالیان دور برمی گردد، آب‌انبارها، اماکن مذهبیِ اطراف آن و مدارس و خانه‌هایی که برای محرومان ساخته شده است این موضوع را تایید می‌کند.

 شبانی اظهار داشت: ساخت راه‌ها به عنوان پروژه‌هایِ بسیار پرهزینه، علاوه بر رونق بخشیدن و منفعت‌های اقتصادی، آموزشی و کشاورزی برای منطقه، به نوعی خدمت‌رسانی به کل مردم ایران نیز است.

 وی با اشاره به مشارکت خیرین در بحث راهسازی گفت: در حال حاضر، تفاهم‌نامه‌ای با خیرین برای حدود ۲۰۰ کیلومتر راه بسته شده است که ۶ تا ۷ درصد از راه‌های حوزه اداره کل راه و شهرسازی را شامل می‌شود؛ این تفاهم‌نامه بیشتر در حوزه راه‌های فرعی، روستایی و اصلی و عمدتا در حوزه راه‌های فرعی و روستایی بوده است، این تفاهم‌نامه به صورت ۵۰ درصد خیرین و ۵۰ درصد دولت، با مشارکت خیرین نیک‌اندیش شکل گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان افزود: بیش از هزار میلیارد تومان، برآوردی است که باید هزینه شود تا بیش از ۲۰ تفاهم‌نامه (۲۰ پروژه) به سرانجام برسد.

ايشان تصریح کرد: برخی از این پروژه‌ها با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی، آماده بهره‌برداری است، برخی از پروژه‌ها هم هنوز شروع نشده است که من در اینجا از همه کسانی که در این امر خداپسندانه شریک شده‌اند خواهش می‌کنم زودتر پروژه‌ها را شروع کنند، چون خیرین باید تفاهم‌نامه را به سطح پایه (base) برسانند و بعد از آن به بحث هزینه دولت، تامین قیر و آسفالت برسد.

 وی خاطرنشان کرد: بنابر برآوردها، حدود ۱۷ هزار تن قیر برای این کار لازم است که بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان فقط پول قیر می شود، ضمن اینکه در تفاهم‌نامه، علائم، خط‌کشی‌ها، نظارت و آزمایشگاه بر عهده ماست و در اینجا درخواست می کنم که تامینِ اعتباراتِ لازم برای اجرا و اتمام این پروژه‌ها در نظر گرفته شود.

 مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با قدردانی از خیرین اظهار داشت: از همه خیرین تشکر می‌کنم، دست تک تک خیرین و نیک‌اندیشان را می‌بوسم و از آن‌ها خواهش می‌کنم که همچون گذشته یار و همراه ما باشند.

 شبانی تصریح کرد: نیک‌اندیشی و کار خیر فقط به تمکن مالی نیست، گاهی می‌توان با زبان، نیت و همراهی با دیگران این کار را انجام داد.