شناسهٔ خبر: 109725 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بازدید مشترک استاندار و مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران عنوان شد:

بررسی نحوه تامین معوض اراضی تعاونی‌های سی وسه گانه

22.jpg استاندار و مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران به صورت مشترک بازدیدی از اراضی پلاک زیتون و آماده سازی پلاک واصفجان پردیس به عنوان معوض اراضی سی‌وسه گانه انجام دادند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)؛ خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: تعاونی های جهاد کشاورزی معروف به ۳۳ گانه، تعاونی شهرک زیتون و دیگر تعاونی ها که در اراضی شمالی تهران به اعضای خود زمین داده بودند و مجموعا حدود ۳۵ هزار عضو دارند، بین ۳۵ تا ۳۰ سال است که بلاتکلیف مانده اند. این اراضی شامل زمین هایی ملی داخل حریم شهر تهران است که متاسفانه در سال‌های گذشته برخی از دستگاه‌ها و مجموعه های تعاونی قبل از اینکه زمین ها به محدوده شهر ملحق و تغییر کاربری داده شود آنها را برخلاف قانون تفکیک کرده و فروخته‌اند. این زمین‌ها اکثرا در ارتفاع بالای یک هزار و هشتصد متر واقع شده‌اند، لذا اراضی ملی هم جزء انفال بوده و افراد به هیچ عنوان اجازه ساخت و ساز در این اراضی را ندارند.

محبت خواه در ادامه گفت: با تدابیر صورت گرفته و ورود به این مساله از طرف استاندار تهران و همچنین طرح در شورای شهرسازی و معماری با هدف حل مشکل متقاضیان متعدد پرونده اراضی سی و سه گانه مقرر شد معوض زمین های اعضای تعاونی هایی که به هر دلیل حقی برای آنها ایجاد شده و مدتی را پای اختلافات دستگاه ها طی کرده اند، شهروندان در پلاک واصفجان پردیس ساماندهی شوند، لذا بازدیدی از وضعیت آماده سازی پروژه واصفجان بعمل آمد، همچنین از روند ساخت و ساز های غیر مجاز در روستاهای همه سین، هاجرآباد و تلو نیز بازدیدی انجام و مقرر شد هر چه سریعتر راه و شهرسازی در خصوص رفع تصرفات اقدامات لازم را انجام دهند.