شناسهٔ خبر: 109739 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهرخبر داد:

ثبت نام بیش از ۵۲ هزار نفر در طرح نهضت ملی استان بوشهر/ آغازعملیات اجرایی ۵۷ پروژه طرح نهضت ملی مسکن

طرح نهضت ملی مسکن بوشهر مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر با اعلام ثبت نام بیش از ۵۲ هزار و ۶۵۵ نفر در طرح نهضت ملی استان گفت: عملیات اجرایی ۵۷ پروژه طرح نهضت ملی مسکن در استان آغاز شده است.

سید محمود دستغیبی مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، میزان ثبت نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان را ۵۲ هزار و ۶۵۵نفر برشمرد و افزود: تاکنون ۲۴ هزار و ۷۱۶ نفر حائز شرایط اولیه بوده‌اند و تعداد ۳۷۰۶ نفر انصراف داده‌اند و تعداد مجردین نیز ۳۸۰۷ نفر است و از این تعداد ۳۴۲۹ نفر نفر آورده مالی خود را واریز کرده اند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر با اعلام سهمیه چهار ساله استان در طرح نهضت ملی مسکن که ۴۲۹۰۴ واحد است، خاطر نشان کرد: بیشترین متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای خورموج، برازجان، دیلم، کنگان، عالی شهر بوده است.

دستغیبی با اعلام آغازعملیات اجرایی ۵۷ پروژه طرح نهضت ملی مسکن در ۷ شهر استان بیان کرد: تاکنون ۳۲۶۰ واحد مسکونی ساخته شده است و پیشرفت فیزیکی ساخت مسکن در سطح استان با توجه به عملکرد شرکت‌های سازنده  تا ۶۰درصد بوده است.

وی در مورد پالایش ها گفت: پالایش توسط دستگاه های متولی ساخت در حال انجام است و در اغلب شهرها پالایش‌ها به اتمام رسید است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره اینکه دراستان بوشهر برای احداث ۳۱۶۹۱ واحد مسکونی تامین زمین  انجام شده است، بیان کرد: درشهرهای گناوه و جم مشکل تامین زمین وجود دارد.

دستغیبی با اعلام اینکه در استان بوشهر دو شهر جدید مسکونی ساخته خواهد شد، گفت: با موافقت وزیر محترم راه و شهرسازی و نیاز استان دو شهرجدید نایبند و عالیشهر در استان ساخته خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر در مورد اجرای بیمه کیفیت گفت: در حال پیگیری اجرای بیمه کیفیت در واحدهای مسکونی و پروژه های در حال انجام هستیم.

دستغیبی با اشاره به اینکه طرح مسکن مهر در استان هنوز تکمیل نشده است، تاکید کرد: دو پروژه ۲۴۲ واحدی برازجان و ۱۴۴ واحدی خورموج در مرحله ۶۰ درصدی ساخت است که حداکثر تا پایان آبان ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.